Ny kikkert

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Ny kikkert

• Dette emne har 10 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 1 måned siden af leoras. This post has been viewed 59 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

leoras
    Deltager
      • Super Giant

Så kom dagen, hvor jeg fik bestilt mit nye gear og er klar til at starte op igen

så håber jeg bare på en masse klare nætter.

http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p6302_Meade-12–f-8-LX600-with-Starlock-and-X-Wedge.html

Samt et 60 da til foto

Anonym
        • Super Nova

Hjertelig tillykke med dit nye grej. Det er sjældent vi efterhånden ser så store indkøb på engang, men ingen tvivl om at du får valuta for pengene. I virkeligheden får du med dette setup mere, end hvad jeg i sin tid gav for min 12 tommer LX400, som kostede temmelig meget mere!

Klare nætter – Hmm. Hvornår – hvorhenne – for det kan da vel ikke være i lille Danmark længere, eller hvad?

Mvh.

thommy
        Deltager
          • Giant

Tillykke med det! Den skal du nok blive glad for. Så vidt jeg kan huske har du nogle irriterende træer omkring huset – har du været i gang med motorsaven eller vil du bruge det nye setup transportabelt?

/Thommy

proshot
          Deltager
            • Giant

Tillykke med dit nye grej, og velkommen tilbage.

chrjensen
              • Super Giant

Holy fucking jumping Jesus! Det er edderknagme et hæftigt setup for en ‘nybegynder’. Glæder mig enormt til at se hvad sådan et setup kan prestere i form af billeder.

Tillykke med udstyret!

henrik.schneider
              Deltager
                • Nova

Tillykke med grejet, så er det bare igang, sit til hvis du finder en opskrift på klare nætter.

outlook
                Deltager
                  • Super Nova

WOW, det er heftige sager til især astrofoto går jeg ud fra og et stort tillykke!

Hilsen Leif,
                  “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

lindhard
                  Deltager
                    • Super Nova

Vi ser frem til en rapport om, hvordan starlock virker i praksis

mvh
                    Lars

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Den glæder jeg mig også til at høre om. Jeg har selv fantaseret om den og forgæves forsøgt at overbevise hustruen om at det da er meget sjovere at have friværdien stående i en montering end i kedelige mursten.

/Rudi B. Rasmussen

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Yepper, en big klippert, rigtigt kvalitet og fed at bruge, bare fu… dyrt grej 🙂
                        Meeeen Leoeas er nu ikke ny i faget kan jeg da huske.

leoras
                        Deltager
                          • Super Giant

takker og nej er ikke helt ny, men glæder mig til at komme igang igen

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Ny kikkert' er lukket for nye svar.