Ny dims – HitechAstro Mount Hub Pro Ultimate

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Ny dims – HitechAstro Mount Hub Pro Ultimate

• Dette emne har 16 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af xplode. This post has been viewed 200 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter

michaelr
    Deltager
      • Super Giant

Kære alle

Min tracking drillede og jeg besluttede at bruge sommeren på at optimere kabling og ledninger, inden jeg begyndte på PEC træning osv. Jeg havde mange kabler og en fornemmelse af at de hang en del. På et astro foto gruppe møde i KAF fortalte Heine bl.a. om HitechAstro mount hub pro, som han var rigtigt glad for.

Da jeg kiggede på hjemmesiden så jeg et nyt produkt de havde lavet, som sidder på monteringens sadel plade, enten direkte montereret eller i Losmandy sadlen og som har en egen Losmandy format saddel på toppen til teleskopet. I selve boxen sidder så 3 udgange til dugbånd, 4 stk 12 v forsyninger a 5A med sikringer, 3 strømforsynede usb porte og 1 seriel port til stepper motor fokus kontrol. Til selve boksen går kun 1 usb kabel og 1 strømforsyningskabel.

Man kan på den måde forenkle mange kabler ned til kun 2 som skal dreje med monteringen rundt. Resten forsynes fra boxen som drejer med teleskopet rundt – genialt! Jeg vedlægger et billede af hvordan softwaren ser ud.

Jeg har kun downloadet softwaren og sat strøm på dyret og mærket op hvilke porte der hører til hvilke kanaler i softwaren, det er nemlig ikke mærket op på boxen. Det hele er pærenemt og uden dikkedarer.

Hjemmesiden kan findes her:

HitechAstro

Flere erfaringer følger senere.

Ps. Undskyld vejret!

Vh

Michael

MichaelR2015-05-12 20:05:59

xplode
      Deltager
        • Nova

Jeg har vurdert den tidligere og synes den har for få usb utganger

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Genial ide at lave en boks der monteres der!

Hva’ koster sår’n en dims?

/Rudi B. Rasmussen

xplode
          Deltager
            • Nova

Altfor mye

Mener å huske det var sånn ca £700…altfor mye når det ikke er flere USB porter.

Det burde også være en versjon for 24volt, dem fleste som kan ta seg råd til en slik en har nok 24v montering.

michaelr
            Deltager
              • Super Giant

Hej Ole og Rudi

Ja, det er noget i den stil. Jeg savner nu ikke flere usb porte, men kan godt se, at der kunne være een mere hvis man køre med 2 setups og 2 kameraer og guidere. Hvad skal de bruge alle de USB porte til Ole?

Vh

Michael

xplode
              Deltager
                • Nova

Vanligvis bruker en 1 port til monteringa, 1 til kamera og 1 til guidekamera og da er det ikke plass til flere USB enheter.

Flere USB porter trengs hvis en vil koble til en motorfokuser som ikke kan kobles til RS232, filterhjul, USB værstasjonpinne etc.

5-6 synes jeg burde være minimum…spesielt når den er så dyr

michaelr
                Deltager
                  • Super Giant

hej ole

Du skal vel ikke bruge 1 til monteringen? Kamera, guider og evt. et filterhjul som ikke er indbygget er jeg med på, og det er så også de 3 som er der (+ den 4 der går til pc), men ok.

Bh

Michael

xplode
                  Deltager
                    • Nova

Jeg forventer å kunne koble til alle enheter som ikke er direkte tilkoblet pc’en til den…og siden monteringa er på samme sted som resten av utstyret vil jeg selvsagt også koble til den til hubben for å slippe ekstra kabler til pc’en.

Jeg har vurdert å kjøpe den selv, men valgte å ikke kjøpe den pga mangelen på USB porter.

michaelr
                    Deltager
                      • Super Giant

Det tror jeg nu ikke jeg forstår, du ønsker vel at koble så lidt til hubben som ikke sidder på teleskopet som muligt? Ellers er formålet med hubben jo væk, eller misforstår jeg dig?

Det kan lade sig gøre hvis du kan kable through mount, så kan du måske hubbe den anden vej, dvs mod pc’ en og spare nogle kabler. Er det det du mener?

John
                      Deltager
                        • Nova

Hej Michael

Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Jeg har 2 x camera, 1 x focuskontrol og en montering samlet i hubben ved telescopet. Et kabel går så fra fra hubben til pc’en. Det er vel den bedste løsning, eller hvad synes du?

mvh

John

xplode
                        Deltager
                          • Nova

John wrote: Hej Michael

Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Jeg har 2 x camera, 1 x focuskontrol og en montering samlet i hubben ved telescopet. Et kabel går så fra fra hubben til pc’en. Det er vel den bedste løsning, eller hvad synes du?

mvh

John

Det er samme løsningen jeg bruker også

michaelr
                          Deltager
                            • Super Giant

Jeg er ikke med på hvad i mener med teleskopet? Hvad er det for en ledning? På min CGE pro i obset sidder ledningen i håndkontrollen og jeg har ingen glæde af at køre den i hubben, da den jo ikke bevæger sig sammen med hubben, som dugbånd, fokuser, og kamerer gør. Det samme gælder mit mobile setup.

Bh

Michael

torbenh
                            Deltager
                              • Asteroid

Hej Michael

Jeg synes osse den ser interresant ud og jeg kan leve med 3 usb. Men jeg kan ikke finde den til salg nogen steder??? Har du fundet en forhandler?

Mvh

Torben

xplode
                              Deltager
                                • Nova

På dem fleste monteringer bruker en ikke håndkontrollen samtidig som en kobler til monteringa fra pc’en.

Det vanlige er en kabel tilkoblet monteringa direkte med en USB i andre enden…det er den jeg vil ha tilkoblet hubben.

xplode
                                Deltager
                                  • Nova

TorbenH wrote: Hej Michael

Jeg synes osse den ser interresant ud og jeg kan leve med 3 usb. Men jeg kan ikke finde den til salg nogen steder??? Har du fundet en forhandler?

Mvh

Torben

Jeg tror eneste måten å kjøpe den på er å kontakte Hitech Astro direkte.

Noen ganger er dem raske til å svare på epost og andre ganger får en ikke svar i det hele tatt.

Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe den billigere utgaven som er her http://www.ebay.co.uk/itm/HitecAstro-Mount-Hub-Pro-Version-3-Telescope-USB-Power-Dew-mount-Control-339RRP-/291271522425?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item43d122b879

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
                                • Emnet 'Ny dims – HitechAstro Mount Hub Pro Ultimate' er lukket for nye svar.