Ny blog om visuel amatørastronomi

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Ny blog om visuel amatørastronomi

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af claus_bagger. This post has been viewed 22 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

claus_bagger
      • Asteroid

Hej alle

Det er nu lykkedes mig at færdiggøre bloggen http://www.baggerastro.dk om praktisk, visuel amatørastronomi. Håbet er, at bloggen vil kunne inspirere dig til at komme ud og kikke. Jeg håber også, at du har lyst til at være med til at snakke om de mange, vidunderlige ting, der er at se på himlen. Selvom jeg hovedsageligt skriver bloggen, så vil jeg meget gerne have indspark fra alle, der har noget på hjertet relateret til visuel amatørastronomi.
      Siden indeholder over 1000 beskrivelser af astronomiske objekter som er samlet sammen igennem mere end 35 år. Du vil også kunne finde hjælp og vejledning til at lave deep sky observationer og visuelle observationer af planeterne.

Som du kan se på hjemmesiden, så kan man lave enkle og simple fotos igennem en kikkert, der er specielt beregnet til visuelt brug. Vi vil dog kun i meget begrænset omfang beskæftige os med astrofotos på denne blog. Vi skal se, hvor langt vi kan strække vores egne øjne.
      Jeg glæder mig til at høre fra dig.
      Venlig hilsen
      Claus Bagger

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Ah, det må jeg hellere chekke ud!

Thomas, Bornholm

stubbe
        Deltager
          • Main Sequence

Fedt Jeg har tilføjet din blog til min Feedly-konto

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Hej Claus

Glimrende ide med en blog.

Vi ser frem til mange gode indlæg og tips.

mvh
            Lars

tom.a
            Deltager
              • Super Giant

Hej Claus,

Imponerende blog du har fået op at køre!!

Den mængde tegninger og beskrivelser du har lagt ud er jo enorm og utrolig flot (nærmest et skattekammer du kan lagt ud på nettet Smile). Alene mængden af tegninger gør din side unik for en dansk sproget side!

Har lige rettet linket til din blog på min blog, det var et gammel link – ikke-fungerende link – jeg havde til at lægge.

Glæder mig til at følge din blog Smile

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
              Min blog http://grib-stjernerne.dk/

claus_bagger
                • Asteroid

Tak for de mange pæne ord. Som I kan se, så er jeg helt ny på AstroForum, men jeg håber med bloggen og øvrige skriverier her på forummet at kunne give et lille bidrag til astronomien.

Venlig hilsen
                Claus
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Ny blog om visuel amatørastronomi' er lukket for nye svar.