NuKanDetSnartVæreNok

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC NuKanDetSnartVæreNok

• Dette emne har 19 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 4 måneder siden af henrik. This post has been viewed 1241 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

natteravn
    Deltager
      • Main Sequence

Tror at det snart er et halvt års tid siden jeg har været ude og observere!! Vejret er noget L… og kommunen har sat nye sparelamper “led” op som nu er tændt hver nat. De gamle energi slugere var trods alt slukket på hverdags nætterne.

Heller ikke så overraskende at man af og til støder på tyske salgs annoncer hvor begrundelsen er “Opgivet hobbyen”

Vejrguderne er desværre upåvirket af vores brokkeri men måske skulle man finde nogle meteologer og afreagere på!! 😀

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Jeg synes ellers, vi generelt har haft et ret godt efterår, med ret mange OK nætter og rigtig mange, fine muligheder for solobervationer.

Thomas, Bornholm

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Jeg tror vist kun det er på de oversøiske kolonier som Bornholm Thomas LOL

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Ja det kan jo tænkes.

Måske er det bare fordi, jeg som visuel observatør forsøger at udnytte alle muligheder og derfor også går ud på nætter, der ville være aldeles ubrugelige til f.eks. fotografering eller fotometri, og derfor måske får følelsen af, at antallet af brugbare nætter er højere, end andre gør.

Thomas, Bornholm

henrik
            Deltager
              • Nova

Tjah…

Jeg kan kun sige at vi bor på den forkerte breddegrad

Jorden har skybælter ligesom Jupiter, og der ligger 4 bælter; 2 omkring ækvator og og på omkring vores breddegrader ;(

Mvh Henrik

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'NuKanDetSnartVæreNok' er lukket for nye svar.