Nu er det nok !

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Nu er det nok !

• Dette emne har 23 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 794 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter

palle.b.
    Deltager
      • Nova

Nu er det nok med alle de skyer, kan dårligt huske hvornår kikkerten har kunne bruges…

mikkellund
        • Giant

Har det på samme måde. Det er bogstaveligt flere uger siden jeg har været ude. Lidt af en ørkenvandring

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Der skulle være klart både på Amager og midtjylland lige nu.

mr.mox
            • Nova

Ja! Jeg forlanger den ansvarlige minister stilles til ansvar for det elendige skydække!

mejer
            Deltager
              • Super Nova

Jeg har forsøgt i 14 dage nu, at lave en polar allignment af opstillingen, men det er sgu lidt svært når det er, som sagt 14 dage siden jeg har set polaris. Wacko

Mejer

palle.b.
              Deltager
                • Nova

Det var altid godt veje dengang med Maria Hørby som TV meterolog… Wink

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Der alttid god himmel når jeg lige får nyt gear (sjovt nok 4-5gang det er sket) Sååå HENRIK send mig den fokuser nu hehe

steffan
                    • Giant

Jeg har mit nye guidesystem monteret og klar til action – desværre er det diset og meget tæt selvom DMI flere dage har lovet skyfrit på byvejret.

Jeg er ved at være gul af ærgrelse….

Steffan

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Og jeg har fået fremsendt en fin Newton, som der gerne skulle laves et godt billede med. Men det er ski svært når der ikke er en stjerne at se, nogle steder!

henrik
                      Deltager
                        • Nova

Jeg troede LIGE det ville blive klart igår (Det var jo min fødselsdag :O), men nej :O(

Hvad er det for en newton du har fået Michael? Noget spændende nyt eller ..?

wieben
                        Deltager
                          • Nova

Hej Henrik,

Tillykke med i går.

Nu har du vel ønsket at dig en masse klare nætter til næste “måne-frie” periode.

Mvh

Heine

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Hovda Henrik, det er ikke en jeg har fået. Men pænt lånt for at vise at man kan opnå gode billeder med en biliig Newton.

tommy.frank
                              • Super Giant

Tillykke Henrik. Så fik vi endelig forklaringen på det dårlige vejrClap
                              Og jo, det er vist min Newton, men bliv endelig ikke stresset Michael. Du har jo nok at se til, og hvis du bliver alt for glad for den, så kan du jo bare returnere din C8 istedet for.LOL
                              Mvh. Tommy

tommy.frank
                                • Super Giant

Nå ja. Jeg havde en speciel oplevelse forleden. Da jeg tilfældigvis så ud af vinduet, der så jeg to meget klart lysende objekter, side om side. Det ene skinnede som en meget klar stjerne og det andet lignede symbolet i det gamle CCCP´s flag. Fænomenet kunne observeres i ca en halv time, derefter var alt normalt igen.Wink

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

TommyF jeg har faktisk målt fokuser pinden, bare for hvis jeg nu fandt på at teste den med en motor på 😉

Min C8… Hmm, så skal vi nok lige have Henrik til at give en klækkelig rabat på en TSA-102 eller en lille TOA-130 Big%20smile

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
                                • Emnet 'Nu er det nok !' er lukket for nye svar.