nordlys, men for lyst?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI nordlys, men for lyst?

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 9 måneder siden af kayjay. This post has been viewed 23 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

kayjay
      • Asteroid

Prøver lige igen,

det skulle være melding om nordlys, men der er jo for lyst

jesperg
      Deltager
        • Super Nova

Ja der er for lyst.

Kun meget kraftigt nordlys, der befinder sig ret langt sydpå over det sydligste Norge eller Skagerak (højt på himlen), vil ha´ en chance for at kunne ses fra Danmark nu. Til gengæld er sæsonen for lysende natskyer startet.

ps. flot billede JesperG2013-05-26 09:09:50

Jesper G.

jesperg
        Deltager
          • Super Nova

Jeg troede ikke at det var muligt at fange nordlys sidste nat, men ved at presse billedet lidt, viser det faktisk lidt grønt skær af nordlys omkring kl. 2.

Jesper G.

kayjay
            • Asteroid

Der var melding om kraftige udbryd lidt tidligere men kom ikke ud før 2 til 3 pga en boksekamp der skulle ses.

Ja det ser rigtig ud, jeg bilder mig ind at jeg kan se et svagt grønskær i mit billede i højre side det er taget kl 2.22 i Aalborg. 10 sek. F3.5, iso400, 11mm

kayjay
              • Asteroid

Vi har foresten en tråd kørende på Naturephotos omkring nordlys, men det var vist sidste chance iår, men tråden har kørt et par år så hvis du har inputs er de meget velkommen 😉

http://www.naturephotos.dk/NaturePhotos_show_traad.php?menu=44&kgf=1170

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'nordlys, men for lyst?' er lukket for nye svar.