Nordlys

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år siden af jesperg. This post has been viewed 25 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jans
    Deltager
      • Asteroid

Er der nogle der kan se Nordlys ? Jeg kigger mod syd

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Du skal nok være meget højt oppe i norge for at se nordlys mod syd lige nu, da det normalt ligger så langt mod nord at vi herfra kun kan se det ved at kikke nordligt (samt det meste af scandinavien).

Og lige nu er der ikke meget af go på nordlyset, da index’et kun er på 2 (det skal op over 5 før det kan ses mod nord fra danmark).

jans
        Deltager
          • Asteroid

Ok.. Jeg er også noget i tvivl.. Så det kraftige Nordlys i 2004 så jeg ved godt hvordan det ser ud 🙂 Og der er lidt overskyet her men det skifter hele tide mellem grøn og rød

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Underligt hvis du er i viborg…

jans
            Deltager
              • Asteroid

Hvad er underligt ?

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

At der skulle være nordlys i viborg lige nu, men det kan jo være at der er noget som sattliterne bare ikke opfanger.. Kunne også være noget disko-dasko lys, men det er jo torsdag..!

Har selv kun anet det engang, så har det til gode (og der er lukket helt til her, så jeg misunder dig bare lidt Wink)

jans
                Deltager
                  • Asteroid

Ja ok.. men er sgu heller ikke sikker på det er det.. Derfor jeg spurgte Kan stadigvæk se det..

jesperg
                  Deltager
                    • Super Nova

Det er bestemt ikke nordlys du ser Jan.

Jeg befinder mig 30 km syd for Viborg, jeg ser ingen stjerner, bare noget tåge-agtigt grums med masser af lysforurening.

Selv om der havde været klart, havde der ikke været synligt nordlys i nogen retning herfra.

Det er formodentlig en form for lysforurening du ser, reflekteret i atmosfærens indhold af vanddamp.

Jesper G.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Nordlys' er lukket for nye svar.