› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Nogle testskud…
- Dette emne har 12 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af michael. This post has been viewed 134 timesbertelsen. This post has been viewed 134 times
-
ForfatterIndlæg
-
25. marts 2009 kl. 01:54 #13761
michael.bertelsenDeltager- Nova
Nyt camera EOS 40D…og det skal jo prøves. Billederne er en serie af 60 sek expo på ISO 1600 uden darks, bias eller flats. Uguidet. Ikke nogen vilde billeder, men støjmæssigt performer det nye cam klart bedre end det gamle. Astro 102mm ED
Michael Bertelsen 2009-03-25 02:06:04 25. marts 2009 kl. 03:09 #13765
Puha! de ser hæslige ud her på forum
25. marts 2009 kl. 08:07 #13768
tommyfDeltager- Neutron star
Hvad mener du Michael ?
25. marts 2009 kl. 08:20 #13770
niveDeltager- Super Nova
Hej Michael
Nice nyt camera EOS D40 . Flotte billeder , meget med på 60 sekunder . Hvilket teleskophar du brugt ?25. marts 2009 kl. 09:22 #13777
mstauningDeltager- Black Hole
Michael de er da rigtigt gode, skal bare lige have trimmet farvebalancen. Husk hvidbalance på DSLR ikke skal stå til Auto, men Daylight når du tager Astrofotos med det.
25. marts 2009 kl. 10:21 #13781
Hej gutter. Tak for det.
Jeg har brugt mit Astro 102mm ED teleskop. Det jeg mener med, at bill. ser hæslige ud er, at der er forskel kvalitetmæssigt fra de færdige bill kontra dem man poster her på forum i jpeg formatet.Tak for tippet MSfluks, at ændre. Ja farverne volder mig en del besvær, når jeg stacker i DSS. Så jeg bliver nød til, at skrue op for saturation – sætter den til ca. 14 – 15…eller er det forkert, at gøre sådan – ellers står det hele i sort/hvid når der er stacket.
mvhMichaelMichael Bertelsen 2009-03-25 09:24:56 25. marts 2009 kl. 10:27 #13783
Det sidste har Jesper skrevet noget om i en tråd med Heines billeder, kan ikke lige huske hvordan det nu er. Men du skal ikke rode med saturation, det er jeg helt sikker på.
25. marts 2009 kl. 11:13 #13787
max- Nova
Det med at kvaliteten bliver væsentlig dårligere når man uploader
sine billeder kan jeg kun give dig ret i Michael.Selv om man holder sig under de 300kb bliver de yderligere væsentlig
komprimeret og jeg har ligefrem været ude for at de også bliver
formindsket i de fysiske dimensioner.Vh. Max25. marts 2009 kl. 11:43 #13792
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Ang. bildestørrelse — jeg bruker noe som heter Gallery2 fotoalbum, hvor man kan laste opp ukomprimert i full størrelse, samt få forskjellige reduserte preview-størrelser i tillegg automatisk. Gallery2 er inkludert hos den web-hosten der jeg har et web hotell. Det er lett å installere med noen få klikk, og lett å sette opp også. Anbefales! Så kan man bare linke herfra til bildet med full størrelse.
Her er et eksempel jeg har laget: http://www.altair.no/ (men ingenting å se på der ennå!)
Mvh,
Bjørn25. marts 2009 kl. 15:45 #13831
Hej gutter.
Hmm… kunne være jeg skulle finde den tråd MS.Bjørn, hvilken web host er det du bruger? – jeg kan nemlig ikke uploade store billder til min hjemmeside – hvilket er ret irriterende.Der er også tale om små filer på under de 300kb – men de bliver vist i endnu mindre format end her. Jeg ved godt, at man kan lave noget smart med front page, men det er jeg ikke særlig god til.
Hov glemte hel, at oplyse om hvilke objekter det er jeg har taget – selvom nogle herinde selvfølgelig god ved det. M66 (Leo triplet) kun 10min stacket, M5, M81 / 82, 0g M13mvhMichael25. marts 2009 kl. 18:31 #13841
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Michael, jeg bruker Bluehost – http://www.bluehost.com – som har UBEGRENSET diskplass og UBEGRENSET båndbredde, så da gjør det ikke noe om du laster opp store bilder og at mange kikker på dem. Gallery2 fotoalbum er en del av Fantastico-pakken som Bluehost tilbyr alle sine web-hotell uten ekstra vederlag, og i den pakken finnes også mange andre fine ting, bl.a. phpBB forum.
Man skulle tro at jeg får provisjon eller noe av Bluehost, men det gjør jeg altså ikke. Kun en fornøyd kunde!
Mvh,
Bjørn25. marts 2009 kl. 18:37 #13844
Det var den sidste fra da Heine og jeg, var ude ved Maglesø
Så kik efter en Foto tråd, fra den 18/19 stykker.25. marts 2009 kl. 20:00 #13862
Bjørn T. Jønsson wrote: Michael, jeg bruker Bluehost – http://www.bluehost.com – som har UBEGRENSET diskplass og UBEGRENSET båndbredde, så da gjør det ikke noe om du laster opp store bilder og at mange kikker på dem. Gallery2 fotoalbum er en del av Fantastico-pakken som Bluehost tilbyr alle sine web-hotell uten ekstra vederlag, og i den pakken finnes også mange andre fine ting, bl.a. phpBB forum.
Man skulle tro at jeg får provisjon eller noe av Bluehost, men det gjør jeg altså ikke. Kun en fornøyd kunde!
Du kunne blive en god sælger Bjørn
Tak skal du ha´.MvhMichael -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Nogle testskud…' er lukket for nye svar.