Nogle testskud…

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Nogle testskud…

• Dette emne har 12 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af michael. This post has been viewed 134 timesbertelsen. This post has been viewed 134 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

M66%20kun%2010minNyt camera EOS 40D…og det skal jo prøves. Billederne er en serie af 60 sek expo på ISO 1600 uden darks, bias eller flats. Uguidet. Ikke nogen vilde billeder, men støjmæssigt performer det nye cam klart bedre end det gamle. Astro 102mm ED Michael Bertelsen2009-03-25 02:06:04

michael.bertelsen
      Deltager
        • Nova

Puha! de ser hæslige ud her på forumConfused

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Hvad mener du Michael ?

nive
          Deltager
            • Super Nova

Hej Michael

Nice nyt camera EOS D40 . Flotte billeder , meget med på 60 sekunder . Hvilket teleskop

har du brugt ?

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Michael de er da rigtigt gode, skal bare lige have trimmet farvebalancen. Husk hvidbalance på DSLR ikke skal stå til Auto, men Daylight når du tager Astrofotos med det.

michael.bertelsen
              Deltager
                • Nova

Hej gutter. Tak for det.Smile

Jeg har brugt mit Astro 102mm ED teleskop. Det jeg mener med, at bill. ser hæslige ud er, at der er forskel kvalitetmæssigt fra de færdige bill kontra dem man poster her på forum i jpeg formatet.

Tak for tippet MSThumbs%20Up fluks, at ændre. Ja farverne volder mig en del besvær, når jeg stacker i DSS. Så jeg bliver nød til, at skrue op for saturation – sætter den til ca. 14 – 15…eller er det forkert, at gøre sådan – ellers står det hele i sort/hvid når der er stacket.

mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-03-25 09:24:56

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Det sidste har Jesper skrevet noget om i en tråd med Heines billeder, kan ikke lige huske hvordan det nu er. Men du skal ikke rode med saturation, det er jeg helt sikker på.

max
                    • Nova

Det med at kvaliteten bliver væsentlig dårligere når man uploader
                    sine billeder kan jeg kun give dig ret i Michael.

Selv om man holder sig under de 300kb bliver de yderligere væsentlig
                    komprimeret og jeg har ligefrem været ude for at de også bliver
                    formindsket i de fysiske dimensioner. Unhappy

Vh. Max

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

Ang. bildestørrelse — jeg bruker noe som heter Gallery2 fotoalbum, hvor man kan laste opp ukomprimert i full størrelse, samt få forskjellige reduserte preview-størrelser i tillegg automatisk. Gallery2 er inkludert hos den web-hosten der jeg har et web hotell. Det er lett å installere med noen få klikk, og lett å sette opp også. Anbefales! Så kan man bare linke herfra til bildet med full størrelse. Smile

Her er et eksempel jeg har laget: http://www.altair.no/ (men ingenting å se på der ennå!)

Mvh,
                      Bjørn

michael.bertelsen
                      Deltager
                        • Nova

Hej gutter.

Hmm… kunne være jeg skulle finde den tråd MS.

Bjørn, hvilken web host er det du bruger? – jeg kan nemlig ikke uploade store billder til min hjemmeside – hvilket er ret irriterende.Unhappy Der er også tale om små filer på under de 300kb – men de bliver vist i endnu mindre format end her. Jeg ved godt, at man kan lave noget smart med front page, men det er jeg ikke særlig god til.Embarrassed

Hov glemte hel, at oplyse om hvilke objekter det er jeg har taget – selvom nogle herinde selvfølgelig god ved det. M66 (Leo triplet) kun 10min stacket, M5, M81 / 82, 0g M13

mvh

Michael

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

Michael, jeg bruker Bluehost – http://www.bluehost.com – som har UBEGRENSET diskplass og UBEGRENSET båndbredde, så da gjør det ikke noe om du laster opp store bilder og at mange kikker på dem. Gallery2 fotoalbum er en del av Fantastico-pakken som Bluehost tilbyr alle sine web-hotell uten ekstra vederlag, og i den pakken finnes også mange andre fine ting, bl.a. phpBB forum.

Man skulle tro at jeg får provisjon eller noe av Bluehost, men det gjør jeg altså ikke. Kun en fornøyd kunde! Smile

Mvh,
                          Bjørn

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Det var den sidste fra da Heine og jeg, var ude ved Maglesø

Så kik efter en Foto tråd, fra den 18/19 stykker.

michael.bertelsen
                            Deltager
                              • Nova

Bjørn T. Jønsson wrote: Michael, jeg bruker Bluehost – http://www.bluehost.com – som har UBEGRENSET diskplass og UBEGRENSET båndbredde, så da gjør det ikke noe om du laster opp store bilder og at mange kikker på dem. Gallery2 fotoalbum er en del av Fantastico-pakken som Bluehost tilbyr alle sine web-hotell uten ekstra vederlag, og i den pakken finnes også mange andre fine ting, bl.a. phpBB forum.

Man skulle tro at jeg får provisjon eller noe av Bluehost, men det gjør jeg altså ikke. Kun en fornøyd kunde! Smile

Du kunne blive en god sælger BjørnLOL

Tak skal du ha´.

Mvh

Michael
                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Nogle testskud…' er lukket for nye svar.