Nogen ude torsdag aften 20/11

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Nogen ude torsdag aften 20/11

• Dette emne har 10 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af landbo. This post has been viewed 24 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

lindhard
    Deltager
      • Super Nova

Det begynder at klare op, måske kan det biive til noget i aften.

Er der andre ude?

mvh
      Lars

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Skyet

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Og observere….. Skyer???!

mvh
          Jens

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Det var koldt og vådt, men blev desværre ikke godt, og nu er det overskyet.

mvh
            Lars

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Ingen opklaring i Svendborg. Men der kommer nogle store ophold i skyerne ca mandag, spørgsmålet er såom det bliver om dagen eller natten

/Rudi B. Rasmussen

landbo
              Deltager
                • Nova

Kørte fra (godt) Midtjylland i tidsrummet 20-23. På hele turen var det muligt og se de klareste stjerner, når tågen i de lave områder ikke dækkede for udsynet.

Efter hjemkomsten måtte jeg dog konstatere, der var for meget vanddamp i atmosfæren til det kunne betale sig og slæbe noget udenfor.

jakob1234
                Deltager
                  • Nova

idag har jeg set himlen for første gang i flere uger…. så nej jeg var ikke ude Wink

nightsky
                  Deltager
                    • Neutron star

Her er der stadig lukket fredag, kraftig tåge og skyer.

I dag så jeg noget meget klart bag nogle skyer, det var rundt og forholdsvis stort. Ind i
                    mellem kunne det blænde øjene lidt.

Jeg blev sgi så bange at jeg løb fra vinduet og gemte mig under et bord, inden jeg ringede
                    til Beredskabsstyrelsen for at få sat en masseevakuering i området i gang.

Nu er det væk igen, gad vide hvad det var?

Lidt ala det her, uhyggeligt

outlook
                    Deltager
                      • Super Nova

Tror vi er lidt forvænte herhjemme. Andre steder må de vente både uger og måneder. En uge uden sol herhjemme og noget må være rivende galt. November er normalt en grå måned.

Nåede faktisk i dag at få optagelser af goe gamle AR2192, nu AR2209 kaldet “the bearclaw”. Jep, meget sol i dag, ikke over Gudhjem, men Sønderjylland.Tongue

Hilsen Leif,
                      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Lars Malmgren
                      Deltager
                        • Super Nova

Øhh, her på djævleøen har jeg set solen i dag for første gang i 1½ måned…
                        Ellers bare grå suppe… Ermm

Så “herhjemme” må være ret tæt på Sønderborg Wink

landbo
                        Deltager
                          • Nova

jakob1234 wrote: idag har jeg set himlen for første gang i flere uger…. så nej jeg var ikke ude Wink

Mindes nu svagt at solen skinnede onsdag for tre uger siden, men kan da sagtens huske forkert.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Nogen ude torsdag aften 20/11' er lukket for nye svar.