nogen ude torsdag aften 11. maj

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI nogen ude torsdag aften 11. maj

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 10 måneder siden af allan_dystrup. This post has been viewed 245 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

lindhard
    Deltager
      • Super Nova

Det har været nogenlunde klart det meste af dagen, og det så rimeligt ud, da det blev mørkt, så jeg var lige ud for at se på Jupiter.

Helt godt var det ikke. Månen var på vej op i sydøst og oplyste et lag tynde skyer/dis, men Jupiter stod pænt selv ved 273x. Jeg forsøgte med større forstørrelse, men det var ikke godt.

Der var mange detaljer at se i bælterne, og en måne Europa var på vej ind over planetskiven lidt nord for NEB.

Billedet blev dårligere og dårligere, så jeg har lukket for denne gang.

mvh
      Lars

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Ditto i Egeskov.
        Fik nogle serier med ASI, men seeingen var i det bedste blot middelmådig.

mvh
        Jens

allan_dystrup
        Deltager
          • Nova

Hmmmm, gik ud med min 80mm refraktor i baghaven kl. 00:30 i morges — da var det rimeligt klart, og samtlige mine vejr-apps lovede klart vejr en time frem. Det skulle være nok til et nærmere kig på den interessante “snowglobe” GC (NGC 5466) i Bootes, som stod fint på himlen, trods den store lampe.

Da jeg var færdig med opsætningen – efter et kvarter – kom et hurtigt optræk af lave cumulus ilende ind over fra SØ, og skønt jeg ventede på klart vejr den næste halve time, blev det ikke et hak bedre.

Surt, men det er hvad man risikerer, når man tager en chance. Og det er man jo nødt til, hvis man vil se noget her til lands…

Allan

outlook
          Deltager
            • Super Nova

Allan_Dystrup wrote: Hmmmm, gik ud med min 80mm refraktor i baghaven kl. 00:30 i morges — da var det rimeligt klart, og samtlige mine vejr-apps lovede klart vejr en time frem. Det skulle være nok til et nærmere kig på den interessante “snowglobe” GC (NGC 5466) i Bootes, som stod fint på himlen, trods den store lampe.

Da jeg var færdig med opsætningen – efter et kvarter – kom et hurtigt optræk af lave cumulus ilende ind over fra SØ, og skønt jeg ventede på klart vejr den næste halve time, blev det ikke et hak bedre.

Surt, men det er hvad man risikerer, når man tager en chance. Og det er man jo nødt til, hvis man vil se noget her til lands…

Allan

Og jeg som troede, der var noget magisk over fluorit..

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

allan_dystrup
            Deltager
              • Nova

outlook wrote: Og jeg som troede, der var noget magisk over fluorit..

FLUORITE — Magical properties

Fluorite brings to the mind clarity and sharpness, boosts its abilities of focus and concentration. It allows absorbing the new information faster and better, making it an invaluable study tool. Fluorite is ideal for meditation – not only it helps to concentrate, but also boosts intuition. Fluorite allows its wearer to get rid of harmful and distracting illusions. This stone generally improves mental abilities.

He he – citerer blot fra Google, og så må det jo være rigtigt

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'nogen ude torsdag aften 11. maj' er lukket for nye svar.