Nogen ude tirsdag 10/3?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Nogen ude tirsdag 10/3?

• Dette emne har 11 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 12 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 31 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Her i Svendborg startede det rigtig lovende.

Fik lavet en rimelig pol align. Fik et par unguidede skud a 45″ på M35, satte dernæst autoguiding op, og fik lige een 60″ i kassen, og så kom skyerne vælgende – PIIIISSSSS….

Så nu tager jeg darks mens jeg krydser fingre for en lille opklaring.

/Rudi B. Rasmussen

munkholm
      Deltager
        • Neutron star

Surt, men det skulle da blive klart. Har selv været igang siden kl:20.

4 paneler omkring Ngc2264Munkholm2015-03-10 20:59:18

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Yep Bent, det er heldigvis også klaret op igen.

Tager nu 3′ lights på M35 / ISO 800. Går lidt op i eksponering senere.

Her er lige et enkelt 60″ skud på M35, ingen darks eller lights, blot en smule PhotoShop levels/curves:

Det skal blive spændende, det er min første kuglehob

/Rudi B. Rasmussen

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

vejret er fint her.

Jeg har set på Jupiter, som er meget skarp og tydelig i aften. Der er et væld af detaljer at se. Luften er rolig, selv om der er en smule vind, så seeing er fin. I hvert fald på planeten.

Jeg har også set på M 95 og M 96 i nærheden, men de er bestemt ikke noget værd. Det er ikke galaksevejr her.

mvh
            Lars

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Rigelig meget blæst her og desværre også en del drivende skyer.

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Her står den på kodning i c#, federated single-sign-on løsning, ADFS og jeg skal gi dig….

Nul astro og vejrudsigten lover selvfølgelig klart vejr de næste dag.
                Jeg har idriftsættelse på mandag. Kan det være mere typisk! Censored

alan
                Deltager
                  • Super Giant

Hej Rudi

Er du sikker på, at du er i Svendborg, jeg har været ude for at se vejret an flere gange, men opgivet. Det er kun de kraftigste stjerner og Jupiter man kan se.

mMvh Alan

nightsky
                  Deltager
                    • Neutron star

Det er ikke blevet bedre her. Måske lidt mindre skydække, men tilgæld noget mere flimmer. Øv, bøv.
                    Det bliver i stedet lidt Løkketid – arbejde og rom.

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Jo jo Alan. Den er god nok. Men man skal være vaks på aftrækkeren for at tage billeder ind mellem skyerne.

Der var lidt opklaring hvor jeg vist nok fik 5 x 180″. Men nu har det været lukket de sidste par timer. Har pakket sammen og på vej til køjs, var oppe 0500 i morges og i Kbh på arbejde. Det kan mærkes nu.

/Rudi B. Rasmussen

jakob1234
                      Deltager
                        • Nova

Her på falster var vejret godt, men jeg havde ikke kiggerten ude da jeg ikke har fået kolimmeret den endnu.

Jeg så dog en Iridium flare mod øst ca. kl. 20:00

Det var fedtBig%20smile

Anonym
                          • Super Nova

Superhimmel i Stenderup – dog en smule vind. I gang med flere galakser med min Boren Simon!

Mvh.

Torben Taustrup
                          Admin
                            • Neutron star

Her i Skødstrup har vi også været ude. Vi er ikke helt tilfredse med kollimeringen, så vi har været
                            i gang med at justere.
                            Planen er, at vi skal have M-106 i kassen – denne gang af hele galaksen og de små nabogalakser.

mvh

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Nogen ude tirsdag 10/3?' er lukket for nye svar.