Nogen ude Onsdag d 27?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Nogen ude Onsdag d 27?

• Dette emne har 11 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 6 måneder siden af johnny. This post has been viewed 52 timesb. This post has been viewed 52 timesa. This post has been viewed 52 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

johnny.b.a
    Deltager
      • Super Giant

Hejsa

Er ude for første gang i den nye sæson. Havde engenlig regnet med at skulle justere polindstilling men det ser ud til ikke at være nødvendigt. Jeg har også været spændt på hvordan den gamle kraftige snekkeholder ville opføre sig, det spiller i første hug fin guidekurve herligt!!. http://www.forum.2astro.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7699&whichpage=5

Så skal der testes “nyt” Mallincam Xtreme!.

Mvh

Johnny

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Jep – er lige kommet ind. Skal op kl 4…

Thomas, Bornholm

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Lukket i Tvis

Ser frem til mere nyt om Mallincam

johnny.b.a
          Deltager
            • Super Giant

Det er jo ren luxus det her, kæmpe forbedring med pc styret integration.

Nyt objekt, ned på 3 sek eller hyper mode fra og så på med integration igen, alle pengene værd.

Mvh

Johnny

nive
            Deltager
              • Super Nova

Nej Nej Lars Z ikke skrive lukket i Tvis ( for tæt på undertegnet ) Thumbs%20Up
              Ja er ude endnu

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

Hmm, skulle have været ude. Men blev ramt i nakken af noget bestyrelsesarbejde. Æv.

nive
                Deltager
                  • Super Nova

Slutter for i nat . Godnat Sleepy

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

Fik sat det hele op i tusmørket, hvor det var dejligt klart. Efter en kop kaffe og da det var blevet mørkt, nåede jeg lige at polaligne og blev næsten færdig med en driftalign da det hele lukkede til ca 2300…. Så pakkede jeg sammen igen.

Og for at gnide salt i såret var det helt klart her da jeg stod op lidt i 5!rudibr2014-08-28 06:15:31

/Rudi B. Rasmussen

alan
                    Deltager
                      • Super Giant

Lidt mere salt i såret Rudi, kl. 2340 blev det klart igen, jeg fik sat gang i det hele, men jeg slås med dårlige USB ledninger, og mit kamera’s spændingskilde. Jeg gik ind igen, omkring kl. 00.30.

mvh Alan

Rudi
                      Deltager
                        • Neutron star

Jeg har stadig den lille spændingsregulator liggende Alan, skal jeg lige komme forbi med den?

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Vi var selvfølgelig også ude, for vores nyreparerede Atik 383 skulle afprøves.

Det gik rigtig godt, og vi er ved at være godt inde i alle de forskellige funktioner der er i programmet.

Styreprogrammet til Atik er på mange måder smartere end det som hører til vores H9-kamera.

Det blev kun til testoptagelser, for vi rodede en del med guiding-programmet. Til sidst kom det til

at køre helt hæderligt.

Det lader til, at det igen i aften bliver klart…

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

johnny.b.a
                          Deltager
                            • Super Giant

Jeg gik ind ved 0100 tiden, jeg døjede en del med dug på glaspladen foran sensoren på kameraet. I Stephan Lelondes software som er det officielle software til styring er der en dew removal section. Det er så smart indrettet at softwaren selv finder ud af hvornår der dannes dug. Softwaren kan så indstilles til nænsomt at slå køling fra i 10 30 eller 60 sekunder, hermed fjernes duggen. I dag har jeg så fundet ud at jeg havde stillet en parameter forkert derfor blev duggen ikke fjernet, jaja nye ting skal jo lige læres. Bortset fra problemet med dug var det en fin first light med det “nye” kamera.

Mvh

JohnnyJohnny B A2014-08-28 15:54:06

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Nogen ude Onsdag d 27?' er lukket for nye svar.