Nogen ude lørdag 7/2?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Nogen ude lørdag 7/2?

• Dette emne har 8 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af noodles. This post has been viewed 45 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Det er klart i Svendborg. Men det blæser godt.

Er ved at stille op.

/Rudi B. Rasmussen

lindhard
      Deltager
        • Super Nova

Det er fint og klart, men det stormer krafitgt, så der biiver ingen observation i aften.Lindhard2015-02-07 21:33:11

mvh
        Lars

nive
        Deltager
          • Super Nova

Hej .Er kørende med ha filter men den blæser godt her i det Vestjyske .Så guide kurven bliver nok ikke helt flad iaften LOL

Et screen shot 600 sek rød kanal

Det er vist ok til det blæser en halv pelikan Smile

nive2015-02-07 21:53:47

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Det var klart her, dog med nogle drivende skyer, da jeg kom hjem fra arbejde. Fik observeret lidt med min 12″ dobson med 85x og 4×22 og 20×80 prismekikkert. Fik set på lidt forskellige klare ting, jeg lige kunne finde nu og her mellem skyerne.

Thomas, Bornholm

kenneth.sneis
            Deltager
              • Super Giant

Det var klart her i Halden. Men er dekket igjen nå. Tredje kvelden denne uka at værmeldingen lover gode forhold, men virkeligheten er det stikk motsatte.

chris_h
              Deltager
                • Super Nova

Klart her men det blåser some bare F! Men prøver noen korte Lovejoy eksponeringer

Btw, jeg så en meget lyssterk satellitt i Cassiopeia som hadde en mindre følge satellitt etter seg. Noen som vet hva denne/disse heter. Klokken var vel rundt 21:30 +/- 30 min.

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Jeg tester autoguiding, og det kører bedre efter renovering af deklinations hovedet og de nye motore (Synscan GOTO). Men det kører ikke helt godt, måske pga blæsten? Det river godt i det hele indimellem :-/

/Rudi B. Rasmussen

outlook
                  Deltager
                    • Super Nova

Er på Jupiter, heldigvis blæser det fra nord og jeg er derfor i læ af en boligkarre. Der var GRS transit omkring halv elleve og lidt senere okkulterede Europa Io.

Hilsen Leif,
                    “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

noodles
                      • Super Giant

Gav hesten et forsøg fra Ole Rømer Observatoriet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Nogen ude lørdag 7/2?' er lukket for nye svar.