Nogen ude?

• Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 6 måneder siden af alan. This post has been viewed 67 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

alan
    Deltager
      • Super Giant

Efter et par aftner hvor udstyret er bleve justeret og computerne opdateret, så er jeg endelig i gang. Målet M27. Er det klart andre steder i DK.

Mvh Alan

Nicolaj
      Deltager
        • Giant

Hej Alan

Jeg er ude for første gang i denne sæson. Er nu i gang med at få mit setup at køre igen. Dvs jeg tror nu nok det virker men jeg skal lige sætte mig ind i routinerne igen.

Lige nu laver jeg en frisk TPoint model.

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Jo Jo, efter noget makrelfiskeri er der nu gang i test af forskellige opsætninger af kamera. Det
          ser meget lovende ud.

alan
          Deltager
            • Super Giant

Mit setup ser ud til at virke efter hensigten, så jeg går lidt frem og tilbage mellem værkstedet og observatoriet. Metoblue lover skyer kl 1.00 så jeg har lidt tid endnu.

Alan

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

Var lige et smut ude med en lille håndkikkert (8×30).
              Lidt diset, så himlen er ret lys her midt fra byen, men det blev til at par klassikere: Perseus, dobbelthoben, M31, Lyren dobbelt-dobbelt (kun som dobbelt), hangcoat asterism, et par åbne hobe i Cygnus.
              Kikkede forgæves efter M33, M81/82, M57 og M26.

mikael_joe
              Deltager
                • Super Nova

Næh er slet ikke ude for tiden, min bærbar døde for nogle måneder siden.

Så har holdt mig indenfor og fået sovet istedet :p

Var dog rart at være lidt i gang igen med persiaderne.

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Er på vej ind for at lave morgen kaffe.

Meget fin nat til at teste mit nyerhvervelse SBIG ST-8MXE.

Nyt kamera nye rutiner.

alan
                  Deltager
                    • Super Giant

God morgen

Jeg lukkede ned ved kl.1.30, efter at have nydt nattehimlen på en liggestol i haven, i mens fotonerne blev indsamlet. Kameraet blev sat til at lave en serie Darks.

Der kom kun 3 Darks i kassen, så må en løs forbindelse, formodentlig mellem den ombyggede batterikassette (Canon 40d) og kameraet have sat en stopper for projektet. ØV

Jeg tror jeg giver kontaktfladerne en klat loddetin, for at se om det kan løse problemet.

Mvh Alan Alan2015-08-20 06:42:08

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Nogen ude?' er lukket for nye svar.