Noen spørsmål (stativ, teleskop kamera)

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Noen spørsmål (stativ, teleskop kamera)

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 4 måneder siden af chrjensen. This post has been viewed 25 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

abnorm
      • Asteroid

Jeg er nybegynner innen astro-fotograferinger og har derfor noen spørsmål:

1# Jeg har i dag Canon 600D, vil dette kamera fungere?

2# Om jeg ønsker meg nytt kamera, hvilket ville dere handlet av disse alternativene: Canon 60Da, Canon 6D eller Canon 5D markIII

3# Leser flere steder at noen modifiserer kamera… Hva mener dere med dette?

4# Er Sky-Watcher EQ6GT et godt stativ?

5# Har noen erfaringer med: Sky-Watcher Explorer 190 MN (Er dette ett godt teleskop?)

Abnorm2012-10-17 04:46:20

k_holst
      Deltager
        • Nova

Hej Og velkommen til.

Canon 600D vil fungere rigtig fint til astro foto. Jeg vil klart anbefale dig at starte med det og gøre dig nogen erfaringer så du senere har et bedre grundlag for at vælge evt. nyt camera.

Et 6D eller 5D vil ikke være nævneværdigt anderledes end dit 600D.

De 3 ovennævnte har et filter der sortere noget rødt lys væk, hvilket giver nogen begrænsninger ved fotografering af røde tåger. 60Da er lavet til astro og har ikke dette filter.

Modificeringen du spørger om i #3 fjerner dette filter.

Men igen: Start med dit 600D og gør dig nogen erfaringer. Det er rigtig godt langt hen af vejen og nogen ønsker sig aldrig andet.

Den nye EQ6 er HELT ny og jeg har endnu ikke hørt om nogen der har prøvet den.

Den er en videreudvikling af “Den gamle EQ6” som nok er den mest anbefalede og benyttede montering i verden.

Den nye EQ6 løser nogen af de småproblemer der er med den gamle og har nogen nye funktioner som ser rigtig spændende ud.

Jeg ville ikke være bange for at købe den nye, men jeg har ikke grundlag for at anbefale den.

Mvh. Kim

chrjensen
          • Super Giant

Her er et link til modificering af et Canon eos450d, så kan du se lidt mere hvad det drejer om.

http://ghonis2.ho8.com/rebelmod450d1.html

60Da er helt sikkert godt, men med et brugt 450D samt lidt fingerfærdighed kan du nemt lave et rigtigt godt astrokamera
          chrjensen2012-10-31 13:51:25

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Noen spørsmål (stativ, teleskop kamera)' er lukket for nye svar.