Flotte billeder Heiko, jeg kan godt lide din komposition med et træ i forgrunden.
I Vestjylland så det sådan her ud i aftes:
All-sky kameraet i Søndervig og NLC-kameraet i Silkeborg skød løs hele natten, jeg glæder mig til at få behandlet billederne, der kunne måske blive nogle fine videoer.
Selv om det i aftes var kraftigt overskyet, er jeg næsten sikker på der var meget kraftige NLC ovenover ved 00.30 tiden. Har du set noget på dit skykamera fra i nat Jesper ???
Landbo wrote: Selv om det i aftes var kraftigt overskyet, er jeg næsten sikker på der var meget kraftige NLC ovenover ved 00.30 tiden. Har du set noget på dit skykamera fra i nat Jesper ???
Hej Leif.
Der var ikke NLC mellem de mange troposfæriske skyer over Silkeborg. Jeg kigger på billederne fra all-sky kameraet i Vestjylland senere. Amerikanerne havde nordlys, måske kan der være et strejf her også?
Selv om det i aftes var kraftigt overskyet, er jeg næsten sikker på der var meget kraftige NLC ovenover ved 00.30 tiden. Har du set noget på dit skykamera fra i nat Jesper ???
Hej Leif.
Der var ikke NLC mellem de mange troposfæriske skyer over Silkeborg. Jeg kigger på billederne fra all-sky kameraet i Vestjylland senere. Amerikanerne havde nordlys, måske kan der være et strejf her også?
Ja ok Jesper. Både farven og meget svage “bånd” gennem skydækket fra NNØ og mod en sydlig retning kunne nemlig tyde på der var gang i noget. Er fuldstændig sikker på det ikke var nordlys. Takker Jesper.