NGC7635 – første forsøk med narrowband

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC7635 – første forsøk med narrowband

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 309 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Kenneth Hoynes
    Deltager
      • Asteroid

Første forsøk med «narrowband filter». Jobber med å lære prosessering. Kommentarer er velkomne, trenger tilbakemelding for å bli bedre.

50x120s Ha – Gain/offset 200/50

50x120s OII – Gain/offset 200/50

25x120s SII – Gain/offset 200/50NGC7635

erikgu
      Deltager
        • Nova

Det her så veldig bra ut, flotte detaljer og farger. Jeg syntes det er “mykt” og fint prosessert. Hadde vært fint med en link til en stor utgave. Regner med at det er ASI kameraet du har brukt, er du fornøyd?

Erik G

Erik G

Kenneth Hoynes
        Deltager
          • Asteroid

Hei Erik

Takker, ikke helt fornøyd men skal jobbe videre med bilde. Ja det er ASI1600, og ja jeg er meget godt fornøyd. Virket fra første forsøk, jobbet litt for å for riktig “back focus” når jeg bruker reducer, OAG og filter wheel men det gikk.

Ken

munkholm
          Deltager
            • Neutron star

Et fint ,første forsøg, og 120 sek. er ikke meget når det drejer sig om smalbånd

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

God optagelse Kenneth (TU)  – ja, vi mangler altså den funktion 🙂

du har egentlig opnået en tilsyneladende god farvebalance.

Mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'NGC7635 – første forsøk med narrowband' er lukket for nye svar.