NGC7331 og kvintetten fra MAF starparty

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC7331 og kvintetten fra MAF starparty

• Dette emne har 11 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af michael. This post has been viewed 73 timesbertelsen. This post has been viewed 73 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Hej,

Her en første version af min NGC7331 og kvintetten. Jeg har vel skrottet omkring halvdelen af mine frames pga. dug. Her er de bedste frames. Ialt 2.5 timer med 15 minutters subs ISO800.

Stacked med DSS og median. Behandlingen var svær, spå jeg vil prøve med andre metoder og se om det gør nogen forskel.

De små galakser fylder ikke meget i feltet, så de behandlede billeder er beskåret en del.

Her en ubehandlet 15 min raw frame. Full size versionen ser meget bedre ud, men er her komprimeret til 250Kb.

Her den første behandlede version:

Link til 100% af ovenstående: http://farm3.static.flickr.com/2433/3955762636_cb2bc35cd6_o.jpg

Mere beskåret

Wieben2009-09-26 15:06:05

bjoerk.jensen.nova
      Deltager
        • Giant

Hej Wieben.

Det er jo ret imponerende hvad billedbehandlingen gør. Sikke en skarphed og dybde der opstår i billedet. Beskæringen gør ikke billedet ringere. Man kan jo se masser af galakser i baggrunden. Rigtig godt billede Thumbs%20Up.

Clear sky’s

max
          • Nova

Det er bare blevet rigtig godt Heine.Thumbs%20Up

Skal love for at der er galakser for pengene der.

VH. Max

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Helt fantastisk, Heine! Du burde sende inn det bildet til å delta som månedens foto i Coudynights. (før denne måneden er forbi) Thumbs%20Up

Mvh,
            Bjørn

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Fejende flot Heine. Mørk himmel er bare sagen til galakser.

morten
              Deltager
                • Super Nova

Det er et imponerende billede, og at du kan styre din store tubus over 15 mins subs…

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Heine for pokker da, Thumbs%20Up Thumbs%20Up

k_holst
                  Deltager
                    • Nova

Den er blevet rigtig flot Heine.

Masser af gode detaljerThumbs%20Up

Jeg kan bedst lide den store version, hvor man kan gå på “opdagelse” og finde svage galakser – Jeg kan finde mere end 30 i dit billede og kun 26 i mit egetCry

Et lille men! Den vignettering der er kan du ikke afhjælpe den med nogen flats?

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Super, flot med 15min subs, det er god tracking, den er svær at hamle op med, men skal nok prøve en dag.

Pol aligner du i midten af polscopet eller efter den lille ring ? og Klokken metoden

michael.bertelsen
                      Deltager
                        • Nova

Det er et rent kunstværk HeineThumbs%20Up der er næsten noget poetisk over denne konstallation, der gør, at man bare kan blive ved med, at se på billedet. Flot flot flot.

Mvh

Michael

wieben
                        Deltager
                          • Nova

Tak for roserne alle sammen.
                          Den mørke himmel ved MAF var jo fantastisk.

Kim: Ja, jeg skal have skudt nogle flats. Jeg husker heldigvis hvordan kameraet var monteret, så det skal måske prøve at få skudt nogle flats mod loftet i lejligheden og se om det virker. Jeg har brugt GradientXteriminator, men det ser ud til at det ikke er helt nok.

TommyF: Ja, jeg bruger den lille cirkel i polskopet sammen med PolarFinder programmet, så jeg ved hvilken vej den skal vende. Jeg fik vist ramt helt godt til MAF, for jeg kan se i DeepSkystacker at billederne slet ikke skulle roteres under stacking.

michael.bertelsen
                          Deltager
                            • Nova

Jeg har løsnet de små skruer som holder den lille glasplade med det lille stjernekort på i polsøgeren. Derefter har jeg roteret den så billedet passer med det man ser på himlen, når kontravægtstangen flugter Polaris og Kochab – polnord ligger jo lige imellem disse.

Så er det gjort, og det eneste jeg skal tænke på, er, at sætte kontrastangen som beskrevet inden jeg sætter Polaris i cirklen i polscopet. Det virkerSmile

PS. Pas på den lille glasplade – den falder let ud, og er skrøbelig.

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-09-27 11:40:51

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'NGC7331 og kvintetten fra MAF starparty' er lukket for nye svar.