NGC7023 LRGB

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC7023 LRGB

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 484 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

En LRGB NGC7023 fra igår, den fik ikke nok tid, kom i gang lidt sent, og skulle ikke for sendt i seng. Men der var sku MEGET diset til sidst, så længer exp. tid var nu helle ikke meget ved. jaja undskyldninger er der sku nok af LOL

Men det er ellers et flot hul, især hvis man bruger længer tid på den, der en stor plamage sort sky omkring, hvor stjernen er gemt bagved. Tror sku det er hulet op til hvor gudsrige Pig

Angry Er ikke helt tilfreds med min guide, jeg har noget der trækker ned af hele tiden til hjørnet, til kl ca 19-20stykker, Har haft det samme over de sidste par nætter, samme retning Evil%20Smile

http://www.rigorigo.dk2008-10-07 09:51:12

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Skulle ligeeeee set sådan ud! men den time jeg har er jo langt fra dette, men den skal prøves igen, den står jo godt og vel lige op, så den er god fra byen

http://www.rigorigo.dk2008-10-07 13:07:00

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Tror sku jeg har fundet ud af at bruge DDP nu i Maxim Cool skal så lige prøves i farver sener idag

http://www.rigorigo.dk2008-10-07 13:25:03

jeppe
          Deltager
            • Super Giant

Hej Rigo,

Din sidste version i sort/hvid er helt klart min favorit. Ikke at der er noget galt med den røde version, men detaljerne står tydeligere frem i den anden.

Der er i øvrigt nogle mørke felter rundt om. Er det også støv/gas, der blot er så svagt, at man ikke kan se det? Det kunne være interessant at se en negativ udgave med høj kontrast.

jacobb
              • Nova

Helt klart den sidste som Jeppe skriver.

Den er altså slet ikke skidt Rigo, bare lidt mere tid på gamle dreng Big%20smile

Mvh

Jacob

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Ja der kun en time på den 🙂 og halv dårlige forhold. det komme vel en dag 🙂

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Hej Rigo

Den røde er helligbrøde – den skal være blå og violetEvil%20Smile

Men ellers så synes jeg faktisk at det ser rigtig godt ud. Din sorthvide viser de detaljer der er og man er ikke itvivl om hvor de mørke partier er.

Men den skal rigtignok have sindsygt meget tid – og jo mere tid man giver den jo mere kommer der frem.

Faktisk skal der så meget tid til at den normale himmelbaggrund begynder at fremstå brunlig lys samtidigt med at de mørke partier stadig fremstår sorte.

Prøv evt. at køre dine farvekanaler i 2x2bin og Lum’n i 1×1 og koncentrer dig om at få rigtig meget tid i Lum og ned til 1/4 tid i de tre farver.
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'NGC7023 LRGB' er lukket for nye svar.