NGC6946/6938 fra Maglesø

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC6946/6938 fra Maglesø

• Dette emne har 9 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 98 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Hej,

Som beskrevet i anden tråd, kørte jeg til Maglesø i tirsdags. Vejret var fint, dog med lidt fugt i luften.

Min gamle laptop løb tør or strøm efter 2 timer, så jeg nåede kun 11 frames af 10 minutter af NGC6946/6938 inspireret af Max billede. I mellemtiden har jeg fået en ny laptop med bedre batteritid, så dette er “first processing” på min nye skærm. Den er langt bedre end den gamle laptop, så jeg vil prøve at gen-bearbejde noget gammel data.

Først her en dugfrisk NGC6946/6938.

10×11 min ISO800 Nikon D700. Der er brugt flats og darks.

Her en “close up”

Og endelig et link til et eksempel i fuld opløsning:

100%

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Ser ikke tosset ud, videfield’den kan jeg bedst lide Thumbs%20Up

kubach
        Deltager
          • Super Giant

ÅH NEJ……..

Så gør han det igen!!!!Cry Man kan kun sige, at det er “uphill struggle” at prøve at følge med Heine. Super flad baggrund hvor man kan gå på opdagelse efter spændende objekter – se bare det store billede…

Mit næste billede skal se sådan her ud http://apod.nasa.gov/apod/image/0909/NGC6888_Lopez.jpg

kubach2009-10-22 23:56:36

outlook
          Deltager
            • Super Nova

Flot og især widefield’en som det nævnes er godt. I det hele taget godt at I jagter NGC objekter. Og den der NGC6888, Mark, er da helt vild! Shocked Og se lige den “globule” i midten af tågen. Hvad kan det være?

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

max
              • Nova

Den blev jo super flot Heine.Thumbs%20Up

Rigtig gode detaljer og du har enda også fået nogle fjerne galakser
              med i baggrunden.

VH. Max

wieben
              Deltager
                • Nova

Takker alle sammen. Smile

Det billede Mark linker til er godt nok vildt.

max
                  • Nova

Prøv også lige at dyrk det her:

Og hans hjemmeside:
                  http://www.imagingdeepsky.com

VH. Max

michael.bertelsen
                  Deltager
                    • Nova

Wau! Heine. En rigtig flot konstallation med hoben og galaksen sammen. Lækkert widefield billede. Flot flotThumbs%20Up og tillykke med din nye laptop. Blev det med glossy skærm?

Jeg googlede NGC6946 og fandt den meget smuk. Jeg var bange for, at den ville drukne i lysforurening. Så jeg prøvede, at stacke et par subs af den, og så, at det godt kunne lade sig gøre fra min himmel på terrassen.

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-10-23 20:25:55

wieben
                    Deltager
                      • Nova

Tak Michael. Ja det blev en glossy. Jeg er rigtigt glad for den, og den er bare super at redigere billeder på.

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Utroligt at du kan hive så meget ind på så kort tid, jeg har brugt 8 timer på næsten samme kvalitet, bare i closeup…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'NGC6946/6938 fra Maglesø' er lukket for nye svar.