NGC6946 fra Hillerød

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC6946 fra Hillerød

• Dette emne har 13 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af michael. This post has been viewed 96 timesbertelsen. This post has been viewed 96 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

Hej Gutter.

Her er også en NGC6946 som befinder 10mill lysår væk – dog ikke så flot og fornem som Heines widefield billede.

Newton 10″/canon 40D ISO 400 Total expo 1t og 30min

Mvh

Michael

steffan
        • Giant

Hej Michael,

Jeg syntes den er meget pæn, lidt lilla i det måske.

Du er godtnok produktiv her efter MAF!

mvh Steffan

michael.bertelsen
        Deltager
          • Nova

Hej SteffanSmile

Tak skal du ha´Ja, den er lidt lilla i det – jeg har faktisk to versioner af den. Den anden er lidt mere blå.

Ja, MAF var med til, at sparke mig i gang for alvor og nu hvor jeg endelig har fået min pier plate til EQ6, så kan jeg få lavet min opstilling færdig på terrassen, samt drift allignet. jeg skal i gang i morgen med, at fylde mit kæmpe brøndmufferør med beton.

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-10-23 22:52:30

steffan
            • Giant

Hej michael,

Det lyder sgu godt, lækkert med pieren.

jeg var desværre ude og lave bremser tirsdag og spise stegt flæsk med persille sovs onsdag så jeg gik glip af 2 gode muligheder – men sådan er det jo 🙂

God weekend!

Steffan

michael.bertelsen
            Deltager
              • Nova

Hej Steffan.

Med stegt flæsk og persillesovs burde du da være klar og rustet til kuldenSmile

Det fik jeg faktisk i tirsdags – desværre bare ikke med persillesovs. Jeg tror jeg spiste 500g

MUMS!Tongue Ja, og du kan tro jeg glæder mig til det står klar. Jeg kiggede lidt på sagerne jeg fik sendt. Det er fa… go´kvalitet.

og god weekend til dig. Nu skal jeg snart ud og købe grovbetonsække i læssevis og så er det ud i regnen. Hej hej

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-10-24 10:07:52

nive
              Deltager
                • Super Nova

Hej Michael Flot ngc 6946 . Det bliver godt når du får en fast pier . Det gør det noget
                lettere .. Du er godt nok super aktiv her for tiden , godt af se . Thumbs%20Up

Anonym
                  • Nova

Ennå et godt resultat Michael !

Har du en avtale med ham som styrer været ? Wink

Her oppe i Norge er det skyer og atter skyer Unhappy

Jeg er bare nødt til å ta en tur til MAF neste gang, jeg vil også ha et spark der bak ! LOL

Til lykke med pier’en !

max
                    • Nova

Rigtig flot ngc6946 Michael.Thumbs%20Up

Gode detaljer du får frem med din 10” NT.

Tror faktisk at farverne ser sådanne ud (lidt lilla) på denne galakse,

med mindre man ændre på farverne med billedeprocessing.

Du kunne jo næsten også have fået ngc6939 med på billedet som

ligger ret tæt på.

VH. Max

ole
                      • Main Sequence

Hej Michael,

det er virkelig vellykket – meget flot !!!

Jeg synes, at du er ret produktiv for tiden – der er åbenbart ikke mange skyer over Hillerød Approve
                      Jeg synes ikke rigtig at min 40D’er kunne lave så pæne billeder, men det har nok noget med “jordforbindelsen” at gøreOuch

/Ole

michael.bertelsen
                      Deltager
                        • Nova

Hej Nils Arne og Max.

Mange tak skal I ha´

Ja, nu blir´det hele noget lettere i fremtiden. Pierpladen sidder nu på de fire rustfrie gevind stænger med hver sit anker forneden i betonen. Nu skal det hele bare tørre, og så skruer jeg EQ6 hovedet på. Der´skal det sidde permanent. Jeg poster nogle billeder snart.

Ja Max, det var ligesom også mit indtryk mht farverne på denne galakse. Jeg har kigget på rigtig mange versioner af den, taget med prof udstyr. Men nu er det jo så heldigt, at man hver især kan sætte sit helt personlige præg på det man henter ned. Hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, ved det ikke. Det er nok som alt andet her i livet – smag og behag. Men på den anden side – farverne ER der jo, så mon ikke den skal være sårn´Wink

Ja, jeg kunne måske godt ha´fået NGC6939 med på billedet, men jeg synes, at det ville være, at gå Heine for meget i bedene. Det var hans projekt.Wink Jeg mener også, at M83 ligger i nærheden.

Mvh

Michael

michael.bertelsen
                        Deltager
                          • Nova

Ups..Hej OleSmile

Tak skal du ha´ Jeg har iøvrigt modtaget min laser…den er SUPER!…og til 86krLOL jeg fatter det ikke 30mw POW!

Mv h

Michael

ole
                            • Main Sequence

Hej,

ja, vores priser herhjemme er ikke helt i overensstemmelse. Pas på du ikke brænder hul i tapetet LOL

/Ole

wieben
                            Deltager
                              • Nova

Flot galakse. På min skærm ser det måske ud som om du har har klippet “black point” en smule.
                              Hvad er baggrunden målt til i RGB? Jeg plejer at sætte den omkring de 30, men det er selvfølgelig en smagssag hvor mørk man syntes baggrunden skal være.

Jeg skal ikke tage æren for konstallationen med galaksen og hoben. Det var faktisk Max der var først og gav mig inspirationen til at forsøge selv. Det er altid fedt med inspiration….himlen er jo stor nok til rigtigt mange nætter.

Wieben2009-10-24 21:23:10

michael.bertelsen
                              Deltager
                                • Nova

Hej Heine.

Tak skal du ha´ Blackpoint, ja det tror jeg du har ret i.

Min baggrund står også på 30, men det er nok fordi jeg har leget lidt for meget med selektiv color.

Ja, der er nok, at tage fat påWacko Nu skal ha´fundet ud af hvad der skal være mit næste projekt. Jeg er faktisk ved,at lave en hel liste der passer her til vintermånederne. Nu bliver jeg super effektiv med en fast montering. Glæder mig.

Mvh

Michael
                              Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'NGC6946 fra Hillerød' er lukket for nye svar.