NGC6888/Crescent – sidste forsøg

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC6888/Crescent – sidste forsøg

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 72 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg fik samlet en godt 2 timer på NGC6888 i onsdags, 5/10-2016. Lidt blandet fra 120 sekunder op til 420 sekunder. Så nu har jeg fået 3 timer og 5 minutter lights ind på Crescent. Man begynder at kunne ane noget emmisions tåge ved den centrale stjerne, gad vide om jeg kan få mere frem med flere lights med mit unmoddede DSLR?

Det er første gang jeg prøver Crescent og jeg er lidt overrasket over hvor svag den er i det visuelle frekvendbånd – hmmmmm skulle man rive det der I/R blocking filter af Canon’en ?

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

PS: er det støv fra mælkevejen ned mod højre hjørne? Jeg kan ikke rigtig få det til at passe med at det skulle være en gradient fra lysforurening eller Månen.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Kommentarer/kritik modtages med kyshånd, jeg fornemmer at jeg stadig har meget at lære.

1) Kan jeg forvente at få mere emissions tåge med mit setup; unmod Canon 1000D?

2) Har fundet at 420 ISO 400 er max da de klareste stjerner i feltet ellers brænder fuldstændig ud?

3) Og selvfølgelig, er post billedbehandlingen for hård?

4) Er det en lys gradient nederst til højre eller støv/stjerner fra Mælkevejen?

/Rudi B. Rasmussen

John
          Deltager
            • Nova

Her kan du Jakobs NGC 6888 med hans ny modded Canon.

http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=15887

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Nå ja, fin sammenligning, der ser man hvad IR filteret betyder. rudibr2016-10-08 10:56:32

/Rudi B. Rasmussen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'NGC6888/Crescent – sidste forsøg' er lukket for nye svar.