NGC3718(Arp 214)/NGC3729 Hickson 56 MELLEMTID…

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC3718(Arp 214)/NGC3729 Hickson 56 MELLEMTID…

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af jacobb. This post has been viewed 124 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Hejsa venner

Jeg gav til sidst op med Abell 31, den er altså for svær herindefra.

Sideløbende med Abell 31 har jeg også samlet lidt data af NGC3718.

Mellemtid: CLS filter 25x10min : RGB 4x5min med hvert filter

Håber på lidt klare nætter så jeg kan få fordoblet antal subs.

Jeg ved godt at jeg gentager mig selv men vil alligevel sige, det er ski.. svært med galakser herinde…

Der skal megamange subs til for at få et bare hæderligt resultat.

Mvh

Jacob

wieben
      Deltager
        • Nova

Hej Jakob,

Det er en svær en den der, og ikke kun inde fra byen.
        Det er imonerende så meget du har fået med, det er flot.

Glæder mig til at se det færdige resultat.

Jeg fik selv et skud på samme objekt lige før jeg pakkede sammen i Maglesø sidste torsdag.
        Min sekundær var iset til, så jeg opgav, da jeg kunne se at min luminans var væk pga. isen. Det er dog en sjov galakse som skal prøves en anden gang. Her er hvad der kom ud af det.
        20 minutter.

Wieben2009-03-22 10:10:41

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

De er svære, syntes selv stjerne hobe er svære, har næsten opgivet dem
          fra altanen, og kun går efter nebulas, dog kun med Lrgb, har ikke fået
          min S2 endnu.

Nu hvor mit setup er tæt på færdig, skal jeg lidt mere til Igelsø.

Men det er ikke dårligt dit resultat Jacob.

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Spændende objekt Jacob. Det er noget af en udfordring når man bor i en by – men du er sluppet rigtig godt fra den synes jeg. Vi lavede en optagelse for flere år siden – der ligger en negativversion under “TOC Deep Field”

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jacobb
              • Nova

Tusind tak venner.

Det er sjovt at fange svage objekter delvom man bor midt inde i byen, men også lidt besværligt.

Håber som sagt at få lidt flere subs næste gang det bliver klart, det skulle hjælpe lidt på støjen.

Mvh

Jacob

jacobb
                • Nova

Hejsa, fik sat lidt labels på den miderste del af billedet.

Der er en del galakser der ikke har fået en label, er der nogen der kan id dem?

Mvh

Jacob

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'NGC3718(Arp 214)/NGC3729 Hickson 56 MELLEMTID…' er lukket for nye svar.