NGC 891 m.m.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC 891 m.m.

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af steffan. This post has been viewed 290 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

theil
    Deltager
      • Main Sequence

Hej

Selv om jeg kun nåede 36 min. total eksponering inden skyerne kom, er der alligevel mange galakser på billedet, når man kigger godt efter, men de er små. Mine darks passede heller ikke, så derfor er der stadig lidt amp glow på billedet.

M.v.h.

John Theil

http://j-theil.dk/astrofoto/Galakser/NGC%20891.html

henrik
      Deltager
        • Nova

Hej John.

Det er godt nok et godt billede du har taget!

Hvad er det for en streg øverst i billedet?

Det ligner en lille meteor, men jeg har da sjældent set dem på deep sky billeder ved den forstørrelse (= så små).

Dine andre billeder af M81/82 mfl. er da bestemt heller ikke dårlige!!

Equinoxen er da pænt imponerende farvekorrigeret; Det ser ud som om den er lige så farveren som din ED80 (Som jo har et relativt større f/forhold), at dømme efter billederne. Eller har du måtte behandle dem lidt?

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Ja det er sku nice

theil
          Deltager
            • Main Sequence

Hej

Henrik og Rigo

Tak for jeres kommentarer. Det er et meteor øverst i billedet. Jeg har måttet behandle/beskære billederne af M 81 – 82. Equinoxen er et dejligt teleskop, og ser man på kvaliteten kunne den sagtens have kostet noget mere. Jeg er godt tilfreds med købet, det er bare ærgerligt med den skæve skrue.
            Jeg har ikke den store erfaring med foto af galakser, men jeg har besluttet at koncentrere mig om dem i foråret. Jeg føler, at jeg har nogenlunde styr på tågerne, og billedbehandlingen af dem, det er ikke helt det samme med galakserne. Det bliver spændende at se hvad Equinoxen kan yde her.

M.v.h.

John Theil

henrik
            Deltager
              • Nova

Hej igen John

Biledbehandlingen af tåger og galakser er vel ikke stort forskellig; Stack, darkframe, stretch, contrast og light ..

Den nye skrue er bestilt og kommer med næste sending.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Super foto , bor du mørkt? her i KBH skal jeg skydemin 2 timer for samme flotte kontrast og farve.

tomvictor
                Deltager
                  • Giant

Et flott bilde dette John.

Fornax Ligthtrack II
                  Tokina AT-X 300mm f 2.8
                  Canon 600D Baader

theil
                  Deltager
                    • Main Sequence

Hej med jer

Tak for roserne. Til Tommy nej jeg bor ikke mørkt men i udkanten af Varde, og hvis du havde set de rå date ville du ikke have troet, at der kunne komme noget brugbart ud af det, men nogen gange skal man bare køre på, og se hvad der kommer frem.

Til Henrik helt så enkelt som du ridser det op, syntes jeg nu ikke det er, men langt hen af vejen har du da ret, der er det med tåger, at det tit er store områder der skal behandles forskelligt, så det er noget med at arbejde i layer mask hele tiden, så der skal mange ’’New Adjustment layers ’’ og ’’CAB Layers’’ til inden man har et brugbart resultat.

Det lyder godt med skruen tak for det.

M.v.h.

John Theil

steffan
                      • Giant

Hej john,

Rigtig flot billede, jeg syntes den galakse er pæn at se på!

Steffan
                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'NGC 891 m.m.' er lukket for nye svar.