NGC 7635 the Bubble Nebula

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC 7635 the Bubble Nebula

• Dette emne har 10 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af munkholm. This post has been viewed 81 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

tomicich
    Deltager
      • Super Giant

Fik lige lidt af ngc 7635 eller the Bubble Nebula 52 stk at 180 sek ISO 800 Skywatcher Explorer-200PDS Canon EOS 450D Moddet . Behandlet i Nebulosity2 og Adobe Photoshop CS6. jeg har “bøvlet” lidt med behandlingen og vil mene at der skulle være lidt mere at hive ud syntes bare ikke helt det er lykkes endnu Disapprove.

kenneth.sneis
      Deltager
        • Super Giant

Hei

Flott båbble

John
        Deltager
          • Nova

Hej Jesper

Fin optagelse – men du er noget tilbageholdende i forhold til at skrue op for farver, kurver og levels. Her har den fået fuld gas på alle håndtag…

http://iloapp.astro-capella.dk/data/_gallery/public/0/148389066928530200_resized.jpg

tomicich
          Deltager
            • Super Giant

Tak for kommentarerne, hver gang jeg prøver at skrue op for enten farver, kurver og levels syntes jeg at det enten er for meget af det ene eller der bliver for meget af det andet, jeg syntes det er svært at finde balancen på denne her selv om du John er sluppet meget godt omkring det .tomicich2017-01-08 18:13:32

munkholm
            Deltager
              • Neutron star

Respekt for din rolige tilgang. Du skal nok ikke forvente ret meget mere, med mindre du vil ødelægge billedet, derfor respekt 180 sek. iso 800, med det har du opnået et naturtro, og flot billede som på ingen måde fremstår presset

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

tomicich
              Deltager
                • Super Giant

Jeg har prøvet at lave en ny version hvor den har fået lidt mere gas på farver, kurver og levels synes nu stadig at denne her er lidt svært at arbejde med Confused..

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Wau! Skal live for at boblen træder flot frem. Helt sfærisk og lidt “dødsstjerne” over den

/Rudi B. Rasmussen

John
                  Deltager
                    • Nova

Det ser godt ud Jesper. Hvis der skal mere ud af den, skal der nok skydes en ordentlig omgang H-Alpha. Har du et Ha filter?

tomicich
                    Deltager
                      • Super Giant

Tak for kommentarerne, jeg tror faktisk at jeg har et Ha filter der hjemme skal ligt tjekke når jeg kommer hjem fra arbejde.

tomicich
                      Deltager
                        • Super Giant

det var så et baader uhc-s l booster filter jeg havde og ikke et H-Alpha filter, er der nogle H-Alpha filter der er at fortrække frem for andre..

tomicich2017-01-12 15:58:10

munkholm
                        Deltager
                          • Neutron star

Baader H- alpha narrowband 7nm CCD filter er et godt bud til en anstændig pris

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'NGC 7635 the Bubble Nebula' er lukket for nye svar.