NGC 7000

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC 7000

• Dette emne har 25 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af soeren. This post has been viewed 255 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Flot Finn!

Ja gutter jeg blive sku forhindret, fik for meget ar drikke fredag nat så jeg var ikke mange potter pis være lørdag, sorry!

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Pivskid Rigo, det er alderen Clown, men du gik glip af en rigtig hyggelig aften, men der bliver nok en ommer.

rigo
        Deltager
          • Super Nova

det var nogen unge gutter (minus 12-15år end jeg selv)der lokkede mig ud i uføre Finn til kl 3nat, og efter lidt timer på arbejde Lørdag var jeg halv død og ville bare sove 🙂

Ja det bliver vel en ommer 🙂

kubach
          Deltager
            • Super Giant

Finn,

Tusind tak for sidst – det må vi gentage igen, en weekend hver måned ville være passende Wink

Det blev da en rigtig god ngc 7000.

Jeg fik lige lavet en mellemtid på M33 med halvdelen af mine exponeringer 1 time 40 min.

Lige for at samle Thurø billederne Smile Og så må vi jo ikke glemme at det blæste ca 12m/s Ouch

Her er lige et link til en version der har fået fuld tryk http://cmkubach.dk/Astro/M33-DSS3-140MIN-cs2-working-3.jpg

kubach2009-08-31 12:44:47

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Well Mark,,,,, det kan man ikke se på billederne, men der var rigtigt nok gang i blæsten, jeg var jo tæt på, men skulle pakke sammen og kunne ikke lave foto den aften…
              Den er meget flot, glæder mig også til at se Heines arbejde.

TommyF2009-08-31 12:03:36

eirik
                • Planet

Vakkert!

kubach
                Deltager
                  • Super Giant

Som Finn vil jeg også gerne prøve med NGC 7000 og den ville være perfekt med min ED80.

Tommy – Jeg glæder mig også til Heines M33. Han har lovet at den skulle være klar i aften. Med hensyn til vinden, så var det lige sådan at vi fandt et sted på Heines mark hvor vi kunne stå i, næsten, fuldstændig læ Wink.

ksondergard
                  Deltager
                    • Giant

Godt skudt Finn, fine farver etc.

ØØhh lad det blive imellem os, men een øl til Rigo og han er ski.. fuld… shhhh!!

Finn
                    Deltager
                      • Neutron star

Takker. Kent, hvordan bliver den gode mand så ClownGeekClown højrystet ???træt?? iriterende??smider om sig med penge???

hoest
                      Deltager
                        • Nova

Hej Venner
                        Det ser ud til at i havde en god weekend på Thurø
                        Jeg havde i hvertfald en på Hven men uden astrofoto (det var der simpelt hen ikke tid til)
                        Det er helt fantastisk de billeder i har taget i det blæsevejr der må helt sikkert ha varet læ der hvor i hat stået
                        Super flotte fotosClapThumbs%20Up

soeren
                          • Main Sequence

Hej Fin

Efter at have siddet og nydt den store version, syntes jeg faktisk at området omkring den største stjerne(navn?) har en virkelig fed effekt/ glød som entelig først kommer tilsyne når man lige får det blæst op i en fornuftig størrelse.

Mvh Søren

Ps: Din guide er super, det ses jo ikke at det blæste en foto pelekan (-;

Søren2009-09-02 19:54:22

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'NGC 7000' er lukket for nye svar.