NGC 7000

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER NGC 7000

• Dette emne har 13 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af kubach. This post has been viewed 89 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

kubach
    Deltager
      • Super Giant
      Så har jeg været i haven igen Big%20smile hvor jeg har en lille træ pæl med min EQ6 på.

Det blev til 4 * 20 Min. Ingen darks eller flats…

Kamera:Qcam8

Filter: Astronomik CLS

Kikkert: ASTRO ED80

Guidecam / kikkert: Qcam5 og SW 80st

Stacking og billerdbehandling blev for første gang kørt i Nebulosity, som en rigtig tekniker uden at læse i manualenWink. Normalt bruger jeg DSS men jeg må sige at det er rigtig nemt i Nebulosity og Curves er integreret rigtig godt hvor sidste curve huskes (Der er primært kørt Curves for at fremhæve detaljerne) Jeg har afsluttet i Photoshop CS2 med HIGH PASS og så lige lidt Noise Ninja – lige for en syns skyld. Der skal lidt mere data til men det må blive en anden aften. Måske skulle jeg prøve med H-alpha!!!?

Det har taget mere tid at skrive dette indlæg end at stacke og billedbehandleLOL

max
        • Nova

Den er blevet super flot Mark.Clap

Har du mulighed for at linke til en større version ?

VH. Max

kubach
        Deltager
          • Super Giant

Tak Max,

Her er 6Mb http://cmkubach.dk/Astro/ngc7000.jpg

Billedstørelse er 3041*2019

Finn
          Deltager
            • Neutron star

Det er flot Max, en af mine ynglinge. Hvad gør det Astromik filtre egentlig??

max
              • Nova

Ser godt ud Mark. Du har rigtigt fået de mørke skyer i god kontrast til resten af nebulaen.

VH. Max

kubach
              Deltager
                • Super Giant

Hej Finn,

CLS filtret et til lysforurenings filter, da jeg bor lige i den yderlige del af Næstved er det nødvendigt. Det er lidt mere bred spektret end UHC-S filtret!!Thumbs%20Up

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Nydelig, også i fuld udgaven,,, Thumbs%20Up

michael.bertelsen
                  Deltager
                    • Nova

Oooolala! lækkert widefield foto med fine stjernerThumbs%20Up

Mvh

Michael

jesperg
                    Deltager
                      • Super Nova

Det ser supergodt ud Mark.

Har selv anskaffet CLS-CCD filteret fra Astronomik, nu skal jeg bare vente på at cementen hærder, så jeg kan få monteret teleskopet under skydetaget Pinch

Jesper G.

kubach
                      Deltager
                        • Super Giant

Tak Tommy,

Jeg havde egentlig opgivet at gøre mere ved billedet indtil jeg prøvede Nebulosity på arbejde i dag. Heine kom lige forbi (vi sidder bare 10 meter fra hinanden på arbejde) og mente at den version godt kunne bruges….. Jeg bliver nød til at lave bedre billeder eller finde et nyt arbejdeClown. Det er ikke til at holde ud at skulle kommentere hans “elendige” billeder gang på gangCry

michael.bertelsen
                        Deltager
                          • Nova

LOL

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

LOL

wieben
                            Deltager
                              • Nova

Hej Mark,

Super lækkert billede, og godt at se lidt fra din hånd. Du kan jo godt…..det kræver jo bare at teleskopet bliver luftet Wink

Jeg syntes det er imponerende med den lille åbning og korte eksponeringstid at du har fået så meget med. Lækkert.

kubach
                              Deltager
                                • Super Giant

Heine,

Jeg ville også gerne ud noget mere. Der er bare lige et problem !!! Det tager mig 1 time og 45 min at komme på arbejde så det giver ikke meget tid til overs, hvis man også skal sove lidt. Mine 2 tøser har det også med at støje om natten så det er ikke en optimal hobby man har valgt… Det er dog den gode tid vi går i møde, hvor det bliver tidligt mørkt. Så når pigerne er lagt i seng er det bare med at komme ud.
                              Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'NGC 7000' er lukket for nye svar.