Ngc 6960

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Ngc 6960

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 2 måneder siden af nive. This post has been viewed 460 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

nive
    Deltager
      • Super Nova

Ngc 6960 tåge i stjernebilledet Svanen https://da.wikipedia.org/wiki/Svanen.
      Det er et billede hvor der er taget en serie af rgb billeder 31 x 600 sekunder og en serie med ha data 21 x 600 sekunder stakket hvert for sig og sammensat i et billede hvor der er brugt 80% i ha i den røde kanal på farve(rgb ) billedet .
      Taget over en periode i oktober og november 2017

Der er brugt wo 80fd f/6.6 og Neq6pro  og qhy10osc  filter ha 7nm Baader

Ngc6960 by Nils Vest

viggo.t
      Deltager
        • Super Giant

Fint billede Nils. Godt afstemt i farverne og behandlet med  blød pensel.

God jul og clear skies.

mvh  Viggo

Øystein
        Deltager
          • Giant

Fint bilde! Liker at du opplyser om utstyr, eksponeringstider og hvordan du brukte Ha dataene. På min skjerm synes jeg å ane et lite grønnskjær i bildet (?)

mvh Øystein

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Hej Nive

Nydelig optagelse, som det ser ud til, at du har behandlet med nænsom hånd – ikke for meget kontrast eller skarphed.
            Hvis jeg skal være lidt kritisk, så er der en smule grønstik, som man med en lille justering af rød og grøn kan fjerne helt – dog er der stadig lidt grønt oppe i højre hjørne. Har du været ved at selektere og justere områder med billedbehendlingen?

mvh
            Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Så blev grønstik oppe i højre hjørnet fjernet.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

munkholm
              Deltager
                • Neutron star

Fint skud Nils. Du skulle vek ikke have en i stor format?

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

nive
                Deltager
                  • Super Nova

Øystein
                  Deltager
                    • Giant

Hei,

Jeg synes at versjon 2 er en klar forbedring. Grønnskjæret er borte og ved å dempe stjernene kommer tåkeområdene mye bedre fram. Du har vel også økt fargemetningen noe. Et veldig flott bilde.

(Litt synd at din versjon 1 av bildet ikke lenger er tilgjengelig i tråden).

Mvh Øystein

nive
                    Deltager
                      • Super Nova

Hej Øystein

Tak for kommentar  .

Ja mere  farve nu  mulighederne er uendelige under billedbehandling

Jeg kan stadigvæk se første version

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Ngc 6960' er lukket for nye svar.