Ngc 281 i stiv kuling

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Ngc 281 i stiv kuling

• Dette emne har 11 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af tommy. This post has been viewed 262 timesfrank. This post has been viewed 262 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

tommy.frank
      • Super Giant

Fik lige samlet lidt mere lys forleden nat. Men kors hvor var det en kold fornøjelse.
      Jeg kæmper en brav kamp med billedbehandlingen og syntes at der er vildt mange muligheder med de NB filtre. Men jeg vil gerne vide om der er en foretrukken rækkefølge når man bruger diverse filtre i Maxim og PS? Man kommer jo nemt til at fremhæve støj eller fjerne detaljer.

Ha 40min Hb 15 bin2 oIII 15 bin2

Mvh. Tommy

Tommy Frank2008-12-22 16:20:11

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Sådan Tommy og man kan “næsten” ikke se at du har brugt et sfærisk spejl 🙂

Om der er en bestemt rækkefølge, det tror jeg ikke. Nogle for mest ud af at bruge MaxIm til at samle billedet i, andre venter til de kommer over i PS… Jeg selv skifter lidt efter hvordan mine farver falder ud i MaxIm. Men for det meste er det et færdigt billede der kommer ud af MaxIm, som bare lige skal fintrimmes.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Umiddelbart ser det en bette overstrukket ud, men ER det det? fint billede, tror flere data ville gøre lige det sidste.

tommy.frank
            • Super Giant

Michael- Der er altså min GSO der er brugt. Og ja tommy, Det er strukket lidt meget, men er i gang med fortsættelsen nu. Det bliver en lang natThumbs%20Up

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Tommy – Så er det nok derfor man ikke kan se det 🙂

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Stadig en fint billedeThumbs%20Up

tommy.frank
                  • Super Giant

Det kommer virkelig bag på mig at der skal bruges 4 timer før at jeg er ved at være tilfreds. Men her er det, pluds link til bedre opløsning.
                  http://arnojw.blu.livefilestore.com/y1pr2HJywTq4vjAUXSbDNoqamCDRV0yz-5i0TXlzL63PtKRvs601Khw8m7KO0fHlsxjlhWfI1P2plY/NGC281-17.jpg

Mvh. Tommy

Tommy Frank2009-01-03 14:05:17

tommy.frank
                    • Super Giant

Der er lige kommet lidt flere til.

http://cid-09476e0a551919d1.skydrive.live.com/browse.aspx/Astrofoto

Og Henrik. Når jeg siger at “jeg skal ud og skyde Ha i aften” så betyder det ikke at jeg deltager i rockerkrigen LOL

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Den er rigtig god nu,,, og det er din hest også…

tommy.frank
                        • Super Giant

Tak, i lige måde. Det er utroligt at det kan lade sig gøre fra Brøndby uden NB.
                        Hesten dukker op mellem to huse omkring midnat, og så har jeg en lille time før den forsvinder igen.
                        Min bærbare kører rigtig godt, men jeg kan være næsten sikker på, at når jeg kommer over i Orionfeltet, så går den ned efter en eksponering. Bare en gang, men det er osse nok. Det giver virkelig god træning.Confused

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Yderst ireterende, det må da fixes, det er ireterer mig mest er at alle producenter bruger den lille 12V stik, det er bare for ringe, alle stik burde være min XLR stypen, så bliver de der hvor de er sat.

tommy.frank
                            • Super Giant

XLR er den solide løsning, og de låser osse.Thumbs%20Up Men jeg vil gerne holde det småt, da jeg samler det hele på monteringen og overvejer at bruge Phonostik i stedet for alm.DCstik.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Ngc 281 i stiv kuling' er lukket for nye svar.