Nexstar 6se

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af morten. This post has been viewed 235 timesbrix. This post has been viewed 235 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

tommy.frank
      • Super Giant

Så fik jeg endeligt hentet min præmie hos Lyra. Jeg vandt jo Astronomibladets julequiz, hvor præmien jo bestod af en Nexstar 6se som er sponsoreret af Lyra.
      Nu er jeg ikke til det visuelle, og det eneste jeg som regel ser er en alligmentstjerne. Men jeg har lige fundet ud af, at det er faktisk ret sjovt at være kikker. Det klarede mærkeligt nok op her til aften ( stik imod alle regler,men jeg har jo heller ikke betalt) Jeg har fået et kik på månen og venus. Månen var bare knivskarp og kunne fint være i det medfølgende 26mm okular. Venus kunne jeg observere med et 12mm og fremstod i størrelse som månen gør med det blotte øje.
      Foden og armen er fremstillet i metal og er ret stiv, og til planetfoto er det sikkert udemærket og jeg skal da osse prøve noget piggyback. Men jeg glæder mig mest til at prøve autoguide funktionen, som jeg tvivler noget på, da det er spurgear og dermed en del backlash.
      Det er virkelig grab´n go .At sætte op og aligne er super nemt. Align Venus, centrer Venus, enter og det var det. Eller align på tre klare stjerner. Man behøver ikke at vide hvad de hedder og det kan næsten ikke være nemmere og er virkelig god til nybegyndere.
      Der er lige en ekstra lækker ting til os pillefingre. Man kan skifte tubus.
      Så en stor tak til Lyra og Astronomibladet for den flotte præmie, som jeg er sikker på at jeg og andre får meget glæde af.
      Mvh.Tommy

spatzek
      Deltager
        • Super Giant

Hej Tommy!

Endnu engang tillykke med din C6er.

Og et stort velkommen til den rigtige amatørastronomiLOL

tommy.frank
          • Super Giant

Tak skal du ha´ .
          Jeg har faktisk savnet noget jeg bare lige kan sætte op og få et hurtigt kig. Og der er 6se helt fin. Har du osse sådan en?

morten.brix
          Deltager
            • Super Giant

Et stort tillykke til dig Tommy. Den er rigtigt fin og så til den pris!!!!!

Lars: Man troede også engang, at jordet var flad.Wink

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Nexstar 6se' er lukket for nye svar.