New Guy…

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG New Guy…

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af abell76. This post has been viewed 249 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

abell76
      • Asteroid

Hi, Everyone…

I Didn´t know, where to put this, so I picked up “Ricb.”´s idea and stuck it here Big%20smile

I am new to this forum (have been reading here for a while),
      so I thought, I´d introduce myself briefly…

My name is Jan, I live in the Frankfurt, Germany Area and have chosen this hobby
      after years of reading about and studying astrophysics and cosmology….

I now am a pure visual observer, with a special interest in galaxies and planetary nebulae.

Living under relatively “darkish”LOL skies, I don´t have to go very far to find mag6.0 + conditions.

Equipmentwise I own a 10″ Dobsonian, a 3″ refractor, a 4″ Maksutov and 8×56 Binoculars.
      Eyepieces are solely William Optics UWAN and Antares Speers Waler (oh, and a HypZoomLOL)

In case you´re wondering, why I write in english in a swedish/danish/norwegian forum –
      My mother was swedish, so I speak, read AND understandWink all your languages,
      yet can´t WRITE swedishOuch….maybe with a lill´ practice….

That´s all from me, for now – feel free to write to me in whatever language…let me train a bitEmbarrassed

Greetz and CS

Jan

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Velkommen, Jan! Hyggelig å se nye folk her! Smile

Fint å høre at du har mørk himmel der du bor.

Det gjør ingenting for meg at du skriver på engelsk, det er som 2. språk for meg etter å ha lest og skrevet det jevnlig i 40 år. Vi begynte å lese engelsk i 9-års alderen på skolen og i voksen alder har jeg jobbet som profesjonell programmerer og brukt det daglig.

Som du ser er jeg nordmann, men leser både svensk og dansk bra. Skriver ganske godt svensk også – vi har hatt svensk TV siden jeg var barn, og dermed har jeg lært en del gloser. Men jeg snakker helst ikke hverken svensk eller dansk. Man vil jo spare tilhørerne … LOL

Mvh,
        Bjørn

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Ja, velkommen til, jer er sikker på at der er en del visuelle astro der klapper i hænderne nu, det er jo en mindre klub der er rent visuelle, men den blive stille og roligt større med tiden.

Anonym
            • Nova

Hei Jan !

Velkommen til forumet !

Her finner du, etter mine erfaringer, svar på alt du ønsker å vite !

Her er en gjeng hyggelige mennesker som gjerne gir av sin viten og så har du sånne som meg som suger til seg alt det de andre sier LOL

Et flott forum Clap

Mvh Arne Martin

abell76
              • Asteroid

Hej, @ all… Wink

Thank you very much for the warm welcome to this forum…..Cool

Tommy –> In my HomeForum it´s 70/30 Fotographers/Visualls – But I´m working on that Big%20smile
              An observing buddy of mine takes some nice pics :http://www.skytrip.de/index2.htm
              Maybe, you have seen some of his work….

Arne –> “Et flott forum Clap” ….Yepp – That´s why I signed up… 😉

I guess I WILL have questions…Thank you all in advance.

Greetz and CS

Jan

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'New Guy…' er lukket for nye svar.