NEQ6 dimensioner

Fora SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB NEQ6 dimensioner

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af adam. This post has been viewed 780 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Hej,

Er der en med en Skywatcher NEQ6 der kan give mig følgende mål i mm:

H: højde fra basen af monteringen til dec aksen når parkeret i alt/az 0° Ø eller 0° vest.

D: diameteren af monteringens base i bunden.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Slet ingen der lige kan holde en tommestok hen til en EQ6 montering?

Jeg bestiller først min her en af dagene så jeg kan ikke selv.

/Rudi B. Rasmussen

adam
        Deltager
          • Main Sequence

Jeg kan kun gætte. På hans tegning toppen af hans pier er Ø140mm og man
          kan se på  billedet med NEQ6 på, at bunden af NEQ6 er lille smule mindre
          end de 140mm.
          Så passer det nok meget godt med min tegning at basen af NEQ6 måler ca.  Ø 130mm.

Højdemål er bare et gæt. Med udgangspunktet at det sorte håndtag til at låse akserne med er 50mm langt, som på min EQ3-2.

https://stargazerslounge.com/topic/91740-neq6-pro-pier-adapter-design/

Jeg håber der kommer en og retter min tegning 🙂

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Tak for det, Mogens Astro-Optics har også sendt en tegning fra nettet. Jeg har også selv fundet nogle tegninger men der er stor spredning på de tal jeg finder.

Der kommer forhåbentlig snart en NEQ6 i min postkasse så måler jeg selv efter. Det er feks ret afgørende at latitude er sat til ca det samme som for min breddegrad (~55°)

Da jeg allerede har en velfungerende EQ5 haster det ikke med at få EQ6’eren monteret. Planen er at det skal ske hen over vinteren og så først til næste sommer opgraderes teleskopet.

/Rudi B. Rasmussen

adam
            Deltager
              • Main Sequence

Manden som har taget det billede bor i Emmen, Holland, Latitude 52,4 grader, så det drejer sig nok om 2 cm større afstand.
              Jeg skyder på 33cm i højden 🙂

Adam2017-11-01 20:54:08

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

http://www.astro-baby.com/EQ6%20rebuild%20guide/EQ6%20Development%20and%20Software%20Releases.htm

Indeholder et billede hvor du kan sammenligne Eq6 og eq5
                Jeg ved ikke om NEQ6 har andre dimensioner. du må nok væbne dig med tålmodighed til du har den i hånden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'NEQ6 dimensioner' er lukket for nye svar.