Nedslag på månen.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Nedslag på månen.

• Dette emne har 10 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af noodles. This post has been viewed 195 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Jeg er lige blevet færdig med mit månebillede taget igennem Toa,en med EOS400D. Stacket af ca. 20 billeder. Billedet er slet ikke oppe på Jespers skarphed, men det der slår mig, er en lille diffus plet i øverste venstre hjørne. Den var så utydelig, at det var et tilfælde at jeg opdagede den. Med ved efterbehandling af kontrast og lys lykkedes det mig at få den lidt tydeligere og jeg har forstørret den i udsnittet. Et bud på hvad det kan være efterlyses – det ligner ikke et nedslag.

Mvh.

mr.mox
        • Nova

En refleks i teleskopet måske?

Anonym
          • Super Nova

Hej Jacob.

Kan du huske Mazda reklamen, hvor manden med Mazda 323 ringer ind for at få Falckassistance, hvorefter de på centralen kommer til at grine og siger han ikke skal lave telefonfis.

Så Jacob: en Toa = ingen reflekser! Dette er med garanti et månefænomen!

Mvh.

palle.b.
          Deltager
            • Nova

jeg synyes nu det er et flot billed. Og kunne det være en slags gasudslip, har engang læst at der for tid til anden er en forn for gas-udslip !?

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Et bud på hvad det kan være? Et udmærket forsøg på aprilsnar, Johannes! LOL

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

norup
              Deltager
                • Super Giant

Du bør kigge dine enkeltbilleder igennem for at se, hvordan pletter ændrer sig med tiden. Månen står vel ikke præcist samme sted i dine billeder, så følger pletten Månen eller ligger den på samme pixels? Er den kun i enkelte billeder eller ændrer den form og størrelse? Kunne det være månelys spredt på et støvkorn, som måske laver en mørk plet samme sted på en flat-felt optagelse?

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Hæ, fint forsøg Johannes 😉

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Anonym
                    • Super Nova

Kære venner. En af jer har selvfølgelig ret denne 1. april. Men det har jeg også, når jeg nu siger, at det er en begivenhed, som foregår på månen. Begivenheden er nemlig af mig blevet flyttet fra den ene måne til den anden. Det er et udbrud som er kopieret fra en anden måne i dette solsystem til vores egen fru Luna. Den første der nævner hvilken måne har vundet!

Mvh.

mogenskh
                    Deltager
                      • Main Sequence

Hej Johannes !

Det tror jeg,de fleste,der har bare et overfladisk kendskab til solsystemet hved,så den

lader vi svæve lidt,men sig mig,har du selv taget udbruddet med TOA` en,og hvis,hvor stor

en barlow har du brugt?Vi ses fredag.

Mvh

MogensHug

Anonym
                        • Super Nova

Hej Mogens.

Jo jeg har brugt en 2000 x barlow og så en de lange fynske dugkapper – du ved dem som når helt op over skyerne.

Ja vi ses.

noodles
                          • Super Giant

Der er vel et godt stykke over 50% sandsynlighed for at det kunne være noget i nærheden af Jupiter Cool

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Nedslag på månen.' er lukket for nye svar.