Natten til mandag

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Natten til mandag

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af spatzek. This post has been viewed 167 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

store.bjoern
    Deltager
      • Giant

Endelig alignment (tak Rudi). Skønt vejr herude, ingen støj, blot fugle der skræpper lidt i mørket.

Stjerneskud tæt på Vognen kl 00:19 i vestlig retning, meget kort hvidt glimt.

Har jupiter på skærmen og laver lidt forskellige optagelser.

Status lige nu: Life is good (og har fri imorgen )

Og fik set Saturn for første gang Store Bjørn2015-04-20 01:29:00

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Natten startede med at se lidt håbløs ud, men ifølge satellitfilmen, så skulle en større sky-

gruppe over søerne i Sverige være passeret omkring kl. 23:30, og det viste sig at holde

stik, så vi er stadig i gang med at eksponere.

Forskellen er så, at vi skal på arbejde i dag Wink

Det er forholdsvis roligt, selvom der i perioder har været nogle vindstød, men da vi

fotograferer M-106 har det været muligt at køre med sidelugen på noget af tiden.

mvh

TOC

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Godt at høre at det spiller for dig nu Bjørn.

Jeg var desværre for træt i går aftes, så det blev køjen i stedet for en nat under stjernerne (en hel dag på havearbejde).

/Rudi B. Rasmussen

spatzek
          Deltager
            • Super Giant

Jamen, det blev jo fantastisk klart, men noget urolig luft, men jeg blev færdig med mit Herschel projekt, hvor han på en nat opdagede 74 objekter tilbage i 1785. Så det var hyggeligt. Lidt flotte kuglehobe, M3, M13 og M92 samt et godnat kig til M51, før jeg gik til køjs.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Natten til mandag' er lukket for nye svar.