NASA undersøger mysterium om lysende skyer

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI NASA undersøger mysterium om lysende skyer

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af kubach. This post has been viewed 706 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

mikkellund
      • Giant

NASA vil med en ny mission Care (Charged Aerosol Release Experiment) undersøge hvorfor lysende natteskyer dannes.

http://ing.dk/artikel/102495-nasa-vil-loese-meteorologisk-mysterium-med-kunstige-skyer
      http://www.nasa.gov/centers/wallops/CARE.html
      http://twitter.com/NASA_Wallops

Hilsen Mikkel

jesperg
      Deltager
        • Super Nova

Tak for link Mikkel, det er meget interessant.
        Det de drysser ud i atmosfæren kommer nok desværre ikke forbi Skandinavien, men vi kunne nok heller ikke få meget ud af det, ud over nogle lysende natskyer der formodentlig vil være mindre spektakulære end dem vi har set fra naturens side i den forgangne sæson.

Jesper G.

max
          • Nova

Her er så en anden type lysende skyer som NASA er skyld i.LOL

VH. Max

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Hmm… jeg trodde det var resirkulering av bimmelibimmet? Pinch Dead
            …men bommelibommet er vel verre å få resirkulert på en skikkelig måte … LOL

Hva skjer hvis en satellitt møter den frosne skyen av bimmelibim og bommelibom i stor fart?

Bjørn T. Jønsson2009-09-23 14:08:53

Mvh,
            Bjørn

kubach
            Deltager
              • Super Giant

Bjørn,

Så bliver det til “crashbummelim” LOL

kubach
              Deltager
                • Super Giant

Hvor længe tager det for en frossen bommelibom at brænde op i atmosfæren og vil tyskeren også lede efter den???

max
                  • Nova

Ja, her er noget at tænke over når vi ser rumaffald i kredsløb som
                  lysende striber på vore astrofotos.

VH. Max

Bjørn Sandåker
                  Deltager
                    • Neutron star

kubach wrote: Hvor længe tager det for en frossen bommelibom at brænde op i atmosfæren og vil tyskeren også lede efter den???

Tyskeren? Hvorfor skal han/de lete etter det? Pleier de å lete etter bommelibom fra himmelen …?!!?? Shocked Ha-ha! …Jeg husker de gamle togene som slapp ut både bimmelibim og bommelibom og bommelipapir langs jernbanesporet. Enkelte hus langs sporet fikk det inn i havene … det er ikke noe jeg vil savne. Men jeg har aldri hørt før at noen har lett etter slikt(!) …og hva mener du med også? Confused Tongue

Dog har jeg nå fått en øket forståelse hva Miraculix går rundt og er redd for! LOL

Ellers håper jeg at hvis det frosne bommelibommet ikke brenner opp i atmosfæren, at det faller ned i haven til den iranske president.

Bjørn T. Jønsson2009-09-24 13:49:00

Mvh,
                    Bjørn

kubach
                    Deltager
                      • Super Giant

Bjørn,

Vi havde en ildkugle for nogen tid siden som blev filmet af et overvågnings kamera i Sverige. Yderligere observationer fra flere steder i Danmark og Tyskland fik en Tysker til at triangulere nedslaget – Det tog Tysken omkring en måned at finde rester af ildkuglen!!

Ergo: Ville han så mon også lede efter en frossen bommelibom. Og hvor meget bummelibum lukker rumfærgen så ud af gangen……..?Clown
                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'NASA undersøger mysterium om lysende skyer' er lukket for nye svar.