NASA skal til Månen

Fora ASTRO-FORUM NYT FRA VIDENSKABEN NASA skal til Månen

Tagget: 

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 2 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 631 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

lindhard
    Deltager
      • Super Nova

Præsident Trump vil sende astronauter til Månen og Mars

https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-vil-sende-amerikanere-til-maanen-og-mars?app_mode=true

mvh
      Lars

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Ja, den mand er helt uforudsigelig. Mon man så kan regne med, at det bliver til noget? Michael linden Vørnle mener også, at der er en god ide. Jeg har dog svært ved at se Månen som springbrædt for rejser til Mars. Det må være nemmere at starte fra et kredsløb om Jorden.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

rune.cb.
        Deltager
          • Super Nova

Disse planene tror jeg må ligge ganske langt frem i tid. De har jo ikke engang en romferge til å frakte astronauter til ISS, men “leier” plass på russiske raketter. Jeg tror heller ikke økonomien til NASA/USA tillater noen rådyre prosjekter med det første.

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

Bjarne
          Moderator
            • Super Nova

Denne plan er jo ikke ny. Man kan ikke bruge Månen som en energibesparende genvej til Mars. En base på Månen vil udskyde en rejse til Mars i meget lang tid. Argumentet må være, at man ikke vil se kineserne lande på Månen uden selv at være til stede. Sidste gang blev Månen udskiftet med et besøg på en asteroide, som er energimæssigt meget mindre energikrævende, og som giver erfaring med rejser længere væk end månen. Månelandinger er heller ikke nogen øvelse i landing på Mars.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'NASA skal til Månen' er lukket for nye svar.