NASA pressemøde :nye opdagelser fra Kepler

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI NASA pressemøde :nye opdagelser fra Kepler

Tagget: , ,

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 2 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 537 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

tomas.wellejus
    Deltager
      • Asteroid

Nasa har en »opdagelse« gjort med rumteleskopet Kepler, med hjælp fra maskinindlæring fra Google.

Pressemøde i aften kl 19.

Læs mere her:
      Videnskab.dk
      eller hos:

Nasa

Se pressemødet her:

https://www.nasa.gov/live

Bjarne
      Moderator
        • Super Nova

Jeg tror, at det drejer sig om klassifikation af tusinder af lyskurver ved anvendelse af et “dybt” (3 lag) neuralt netværk, som oplæres på mængden af bekræftede passager af planeter. Man kan på denne måde måske få en bedre statistik over fordelingen af forskellige typer af planetsystemer ved at medtage ikke bekræftede systemer. Jeg mener, at der var en artikel på arxiv.org, som jeg sprang over, da en sådan statistik i bedste fald er vejledende. Jeg henviser til artiklen i Sky & Telescope.

Bjarne
        Moderator
          • Super Nova

Jeg har uden held forsøgt at finde artiklen Kepler og deep learning, men uden held. Dette er forøvrigt mit argument for min Weblog side:

En blog om astronomi

Det er ganske umuligt at finde gamle artikler, hvis jeg ikke gemmer dem på denne måde. Andre er velkomne til at læse med, men det er selvfølgeligt mit udvalg.

Bjarne
          Moderator
            • Super Nova

Nej. Denne artikel har jeg ikke set. Den kom vel ikke på arxiv.org, da den var blevet udvalgt til et pressemøde.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'NASA pressemøde :nye opdagelser fra Kepler' er lukket for nye svar.