Narrow band test – Ngc 246

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Narrow band test – Ngc 246

• Dette emne har 9 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 94 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Mit første forsøg på ren smalbånd, Ha-S2 og O3….

Fra altanen i Brøndby og skudt lige over etage ejendommen over for.
      Utroligt at jeg kan kører 15min subs uden drift align og kun Syd udsyn, der er selvfølgelig lidt aflange stjerner der af, man det kan ikke undgås under de forhold.

Tågen er lidt svag, og der er sindsyg lysforurening her, så derfor er jeg begyndt på smalbånd
      ellers er der lukket for foto her….

Jeg har skudt over de 2 sidste nætter, 3 timer i forgårs og 4 i nat, men i nat var der meget dis
      og det har hæmmet kvaliteten af baggrunden meget.

Poster 4 stk, i hver sin palette og en kombi af alle 3, lad vide hvad ser bedst ud.

SII-Ha-OIII

Ha-OIII-SII

HaO3O3

Kombi udgaven

Men pyha, den er heller ikke let herfra, der var 10 graders varme på/i altanen og temperaturen ude var 2 grader, min altan er åben men opvarmningen er åbenbart ret kraftig i disse store lejligheds ejendomme, så det er nok årsagen til de lidt uldne stjerner.

nive
      Deltager
        • Super Nova

Hej Tommy . Det er vist m e g e t lidt aflange stjerner . Fed farve på kombi udgaven Thumbs%20Up

mhansen
        Deltager
          • Nova

Hej Tommy… Der er vist ingen grund til at være beskeden her.. Jeg kan hverken se uldne stjerner eller stjernespor…Hvis jeg kigger RIGTIG godt efter på udvalgte stjerner, så kan jeg se en anelse aflange stjerner..Men det er som meget meget meget lidt!!! Især set i lyset af forholdene..

Hvis jeg skal vælge en udgave jeg synes bedst om, så må det vist da være nummer 2 og nummer 4.. 2 fordi den ser ret så giftig ud.. Og 4 fordi, det rent æstetisk er den der fremtræder bedst i mine øjne. Smile

hoest
          Deltager
            • Nova

Hej Tommy
            det er s..da utroligt hvad du kan fra en sydvendt altanThumbs%20Up

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Takker, jo man kan meget fra den altan, gider ikke rigtigt drift da opstillingen alligevel skal nedtages når jeg skal ud til Maglesø, men måske en dag skulle jeg lige lære at lave en drift aligment.

Der er 4×15 min subs dag 1 af hver, og 6×10 min subs i dag 2…Kan godt se hvorfor som Jacob at man skal op på måske 40 timer for et klart billede med masser af små men baggrunds stjerner, eller måske smide et lag LRGB 10x40sek i til baggrundsstjerner…

andreas
                • Super Giant

Det er et godt billede du har fået ud af de mange anstrengelser Thumbs%20Up

wieben
                Deltager
                  • Nova

Hej Tommy,

Utroligt fra altanen. “Extreme Balcony Astronomy”. Ret godt med så lange subs under de forhold.

Jeg kan gode lide nr.3.

tomvictor
                  Deltager
                    • Giant

Ser jo veldig bra ut dette Tommy .

Fornax Ligthtrack II
                    Tokina AT-X 300mm f 2.8
                    Canon 600D Baader

jacobb
                      • Nova

Det ser sgi da fint ud Tommy!

Det er ikke let fra en altan.. Clap

Mvh

Jacob

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Nop, men bedre end ingenting Thumbs%20Up

Og ja, som du gør, skal der ‘bare’ 20 timer mere på Geek men hold da op, det vil

kræve nogle aftener…
                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Narrow band test – Ngc 246' er lukket for nye svar.