Nå, det var formodentelig sidste gang i denne sæs.

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Nå, det var formodentelig sidste gang i denne sæs.

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af landbo. This post has been viewed 39 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

landbo
    Deltager
      • Nova

Har sat teleskopet til afkøling lige efter spisetid, i håb om og kunne få nogle gode serier på Venus inden hun kommer for langt ned. Men, selv om MetroBlue lover kanon seeing er det noget værre fimset uroligt noget. Bevars, damen er nede i 25 grader men alligevel.

Tager lige en runde med okkularene og så er det pudevår på kinden når ikke hun vil.

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Har lige været ude en times tid. Min nære seeing, sandsynligvis varm luft som stiger til vejrs, er meget ringe. Kun omkring zenith er det acceptabelt.

landbo
        Deltager
          • Nova

Nightsky wrote: Har lige været ude en times tid. Min nære seeing, sandsynligvis varm luft som stiger til vejrs, er meget ringe. Kun omkring zenith er det acceptabelt.

Ja, det er det samme jeg fandt ud af Lars. I tilgift er der begyndt og komme en masse tynde skyer sejlende, så der bliver pakket sammen nu.

Får man abstinenser, må Stellarium holde for. Det er faktisk slet ikke så ringe på min nye gamle brugte 24″ skærm der nærmest blev fisket op fra storskralden. Landbo2015-04-19 23:26:34

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Nå, det var formodentelig sidste gang i denne sæs.' er lukket for nye svar.