Næsten færdig

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Næsten færdig

• Dette emne har 12 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mejer. This post has been viewed 873 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Så blev observatoriet næsten færdig. Og slutresultatet blev som følger.

Mejer

wieben
      Deltager
        • Nova

Hej Mejer,

Tillykke med projektet.

Det er jo ren luksus det der!

Den hvide dome der tårner over ligusterhækken ser flot ud. Forbipasserende må kikke en del når de går forbi.

Er slet ikke misundelig Wink

Mvh

Heine

mejer
        Deltager
          • Super Nova

Det er sjovt du siger det. Jeg har et par gange hørt folk på gaden snakke om det når lågerne er åbne. Så kan jeg ikke lade være med at give en “omgang”, så bliver der diskuteret flittigtTongue

Mejer
          Mejer2009-01-08 15:44:03

mortenb
          Deltager
            • Super Giant

Dine EL installationer ser ualmindeligt nydelige ud .. hehe ! Tillykkke .. gid vi andre …

Thumbs%20Up

PS: Kan du ikke lige maile et bedre foto af domen ? Det ser for godt ud !

MortenB2009-01-08 16:57:59

mejer
            Deltager
              • Super Nova

Her er et lidt bedre billede.

Det med el installationerne, er nok noget med at jeg arbejder med automatik / el installationer til dagligt. Så bliver man nok lidt hjerneskadet.

Mejer

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Flot Mejer – Nu ved jeg helt sikkert hvem der skal lokkes når jeg engang…..

mejer
                Deltager
                  • Super Nova

Du skal være så velkommen Stauning. Jeg syntes det har været en fed, men samtidig vildt forvirrende opgave at lave et observatorie. Det er godt nok mange ting der skal passe sammen. Og når man er lidt af en “jomfru” på dette område, så kan man hurtigt få brugt en masse penge på noget man alligevel ikke skal bruge.
                  Så der har man igen en af de stærke sider med sådan et forum som dette. Der er næsten altid en eller anden der ved noget om det problem man har.

Tog fri fra arbejde i dag for at afslutte alle de irriterende små løse ender. Og få testet hele anlægget igennem fra en ende af. Så nu køre det hele. Mangler kun de fordømte gearkasser til kuppel motorerne.Angry

Mejer

Mejer2009-01-08 17:17:12

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Jo takker – Men skal nok lige have generalen til at godkende et hus først 😉 Så kan hun godkende et hobbyrum til mig derefterThumbs%20Up

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Fandt problemet med Ascom. Det kan ikke lade sig gøre med Starrynight.
                      Så jeg må bare bide i det sure æble og investere i MaxIm DL. Det kan styre det hele på en gang.

Prøvede ellers med den software der fulgte med kikkerten. Her fandt jeg en Dome knap. Når man så trykkede på den, sagde programmet at man først skulle købe den fulde version af programmet. Jeg syntes måske nok jeg havde betalt nok for kikkerten. Så det var lidt skuffende at man ikke kan sende en fuld software version med en alt for dyr kikkertAngry

Så det ender med MaxIm.

Mejer

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Så få Pro pakken.

mejer
                        Deltager
                          • Super Nova

Jeg køber den største og dyreste pakke, og trodser finans krisenGeek

Mejer

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Lyder som det helt rigtige at gøre, så må hun bare undvære læbestift et stykke tid Ouch

mejer
                            Deltager
                              • Super Nova

Sådan, så kom min homing sensor i dag, og det er den rigtigeClap. Så mangler kun motor indsatserne.
                              Mejer

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Næsten færdig' er lukket for nye svar.