MythBusters: Om Månefusk

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC MythBusters: Om Månefusk

• Dette emne har 10 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 422 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

thomas
      • Giant

På Discovery netop nu, kigger mythbusters på månekonspirationer!

Altså om Amerikanerne virkeligt landede på månen eller om det hele var svindel

Programmet er slut.

Thomas2008-10-19 22:46:12

lindhard
      Deltager
        • Super Nova

Hvad fandt de så ud af?

mvh
        Lars

thomas
          • Giant

at de HAR været på månen Shocked

Men de brugte en masse NASA udstyr til at vise det, så mon ikke nogen stadig kan se et par spøgelser.

mhansen
          Deltager
            • Nova

Ja, jeg må i grunden indrømme at jeg på ingen måde kan se vigtigheden i om USA virkelig var på månen i 69 eller de ikke var på månen i 69.

Det vigtigste er vel at vi HAR været på månen!!!

lindhard
            Deltager
              • Super Nova

MHansen wrote: Ja, jeg må i grunden indrømme at jeg på ingen måde kan se vigtigheden i om USA virkelig var på månen i 69 eller de ikke var på månen i 69.

Øh?? Hvis USA ikke har været på Månen, har “vi” vel ikke været der?

mvh
              Lars

mhansen
              Deltager
                • Nova

Lindhard wrote:

Ja, jeg må i grunden indrømme at jeg på ingen måde kan se vigtigheden i om USA virkelig var på månen i 69 eller de ikke var på månen i 69.

Øh?? Hvis USA ikke har været på Månen, har “vi” vel ikke været der?

Hehe, det jeg mente var, at jeg ikke kan se vigtigheden i at finde ud af om det virkelig skete i 69 eller det først skete senere. Der er for mig ingen tvivl om at USA var på månen i 69. Jeg kan ikke rigtig se fidusen i at lave en falsk månelanding.

Men for mig er det vigtige ikke hvornår det skete, men AT det skete.

jens
                Deltager
                  • Giant

Den diskussion har verseret i længere tid på et andet board.

Som en skrev:

Hvordan forklarer man lige de knapt 400kg. stenmaterialer der blev analyseret.

Her daterer man klippematerialet til værende ca. 700 mill. år ældre end noget stenmateriale her på Jorden.

Som Michael rigtigt nævner det – selvfølgelig har de været der, og det er af sekundær betydning hvornår det så skete.

John F. Kennedy havde jo lovet, at inden dette årti’s (1960-1970) udgang, ville de første mennesker have sat deres ben på månen. De nåede det så i juli 1969, men er for så vidt kun et spørgsmål om prestige i målsætningen om at vinde rumkapløbet mod russerne.

Jens2008-10-20 10:02:11

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Hvis Amerikaner ikke hade været der, skulle vi nok HAVE FÅET DET AT VIDE af Rus. m.m.

konspiration teorier dyb latterlige, gider ikke se/høre om dem

Hehe teorier, syndes at have hørt det ord før et andet sted

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

Alt det Månelandings ævl stammer for det meste fra en såkaldt dokumentar udsendelse fra Fox TV. Den har også været sendt herhjemmefra. Det er noget af det værste, mest uærlige og manipulerende affald der nogensinde har været vist på TV. Læs en detaljeret gennemgang på Bad Astronomy:

Jesper

mr.mox
                        • Nova

Jeg er fuldstændig enig med Rigo!

Måske burde de også kaldes konspirationshypoteser i stedet – de beviser der føres er som regel så langt ude i hampen at det virker helt latterligt.

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Så kan vi jo tage korn-cirklerne med i samme omgang 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'MythBusters: Om Månefusk' er lukket for nye svar.