Musik til Observationer.

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Musik til Observationer.

• Dette emne har 24 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af ksondergard. This post has been viewed 1065 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

hmm MKH, kender den godt det stykke (har en bunke af den slags på min media player), mennn den forstyr mine tanker (og jeg tænker film musik), alt for meget HOV! nu kommer der noget nyt, og forskellige “rytmer”. Der kan man finde noget meget mere “rolige melodi klassisk hvis man vil… Jeg husker bare ikke navne på sådan nogen tiltler, men linker hvis jeg falder over noget. Jeg høre jo alt fra hård rock, havy, hiphop til pop, 40, 50 60er osv. musik, MEN KUN hvis det er GODT lavet. Min smag er bred, men det skal sku være iorden lavet. Alle changere og årtier findes det guld klumper

PS I bil høre jeg ikke musik hvis det er en V8er, det er den feste lyd jeg kender til at slap af til

http://www.rigorigo.dk2008-09-29 20:11:17

andreas.v
      Deltager
        • Main Sequence

Jeg er nok mest til god gammeldaws rock. Det moderne tiltaler mig ikke så meget..

Men mit absolut favorit band ma være Creedence Clearwater Revival! Skarpt efterfulgt af Nirvana og D-A-D

Pop er nok ikke lige mig.

Mvh Andreas

Ps: Lars Dig og Pop musikShockedSmile Ser frem til dit “Madonna live”

jens
        Deltager
          • Giant

Præcis som “MKH” ville jeg vælge musik der skaber den rette stemning.

Hvad nærmere kunne jeg vælge end titel CD’en”The Songs of distant EarthSmile

Den står i min samling og fremkalder samtidig gamle minder så langt tilbage som fra 1980.

Gæt selv kunstneren . . . men her et par numre:

Denne her er så ikke fra albummet, men unikt at lytte til:

God fornøjelse mine astrovenner. Smile

Jens2008-09-29 20:47:03

andreas.v
          Deltager
            • Main Sequence

Rigtig godt musik Jens! Mener vist også min far har et par albums med ham.

Dire Straits kender du dem?

Her er et af mit absolut favorit nummer med dem

Bad moon Rising med Creedence Clearwater Revival er også rigtig god

Og igen en af mine ynglings med Creedence! Have you ever seen the rain

Men nu når vi snakker Astro sange har jeg da også et par stykker

David Bowie Space Oddity

Daivd Bowie Life on Mars?

Begge to er dejlige at observere til!

Mvh Andreas

Andreas.V2008-09-29 21:02:39

mkh
              • Asteroid

Hej Rigo!

Jeg giver dig ret i,at noget roligt flydende musik,det være sig klassisk ell. rock,ell.pop bare det flyder med uden at forstyrre,næsten som en slags muzak,er helt fint.

Lige et link,der bare er så flot,at det må med,med Kitaro.http://www.youtube.com/watch?v=Hd8sP6QBLxc

Til Jens!

Thumbs%20UpClapClapThumbs%20Up

Fede klip!

Mvh

MKH

MKH2008-09-29 21:09:21

jens
              Deltager
                • Giant

Andreas:

Wauv!! – hvordan kan en ung mand i din alder dog finde på at støve det musik op?

Det er livseliksir i mine ører!!!

Du har fat i de kunsntere der er udødelige . . . deres musik vil altid dukke op som tidløst, selvom vi skal 30-35 år tilbage så spilles det den dag i dag.

Jeg har selv haft David Bowie og Christian Klarvand fra Vejle, men de faldt fra da jeg gik fra pladespiller til cd-afspiller. Har så aldrig fået købt dem igen, men nu bliver man fanget! Thumbs%20Up

MKH:

Tak! Smile

andreas.v
                Deltager
                  • Main Sequence

Det har vel altid bare ligget i mig. Moderne musik er bare ikke så godt, som det gamle. Der er mere “Sjæl” i det.

David Bowies sange er bare helt fantastiske! Griber nogle gange migselv i at “forsvinde” i hans sange hvis du forstår hvad jeg mener!

Har 2 plader med David Bowie og 1 med Creedence.

Men nu når vi snakker om gamle sange så er The Clash London Calling også en af mine ynglings

Mvh Andreas

Andreas.V2008-09-29 21:43:09

stuff
                  Deltager
                    • Moon

Hvis jeg hører musik er det (naturligvis fristes man til at sige) Mike Oldfield der er på.

Discovery, Songs of Distant Earth, Amarok, og TB II er blandt dem jeg bruger mest Thumbs%20Up.

Ellers nyder jeg blot roen og den sagte lyd af mountet der pines til det yderste Wink

-Christoffer

ksondergard
                    Deltager
                      • Giant

Prøv evt. Ben Harper, det er lækkert musik og vil helt sikkert gøre sig godt til astro. MEN, jeg lytter til “natten” istedet.

ksondergard
                      Deltager
                        • Giant

I forhold til vejret p.t. så må John Lennon “cold turky” være et rigtigt godt bud på musik….altså p.t.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'Musik til Observationer.' er lukket for nye svar.