Musik til Observationer.

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Musik til Observationer.

• Dette emne har 24 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af ksondergard. This post has been viewed 1064 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • Forfatter

andreas.v
    Deltager
      • Main Sequence

Hej alle.

Her de sidste par gange hvor jeg har været ude har jeg tager noget af mit ynglings musik med ud og lyttet til, mens jeg oberverede. Synes virkelig at det giver noget helt nyt til det!

Hva med jer andre? Har i prøvet at lytte til musik?

Personeligt er jeg mest til gamelt rock så havde taget noget D-A-D, Nirvana, Creedence Clearwater Reival, Dire Straits osv.

Det gir virkelig noget nyt til obervationer synes jeg!

Også D-A-D’s Sleeping my day away passer godt på mig efter at jeg har været udeWink

Mvh Andreas

rigo
      Deltager
        • Super Nova

jeg høre mest den der diskution radio station LOL den sætter nogn gange helt min puls opAngry LOL

mikkellund
          • Giant

Intet, det er en naturoplevelse som ikke skal generes. Hvis jeg havde musik på ville jeg ikke høre det da min opmærksomhed er rettet mod det høje.

Mikkel

nightsky
          Deltager
            • Neutron star

Hvis det skal være

Madonna

bobo
              • Giant

EJ NU!!! Censored

Hvis man overhovet skal høre noget skal det være klassisk. Men ikke for højt, man skal ku høre de dyr der konstant prøver at skræmme livet af en LOL

nightsky
              Deltager
                • Neutron star

He He

Der er ingen dyr udover pindsvin og katte ved mit observatorium. Men skidt lidt Pavarotti eller Britney Spears kan også gå.

johnny.b.a
                Deltager
                  • Super Giant

Jeg hører ikke musik når jeg observerer men skulle jeg finde på at gøre det, skulle det absolut være John Murphy´s musik til filmen Sunshine – helt fantastisk soundtrack og film imho

Johnny

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

sikken en pop smag du render rundt med Lars LOL er det de unge piger Wink men ok det er da også beder end dolly parton LOL

http://www.rigorigo.dk2008-09-29 08:58:27

jens
                    Deltager
                      • Giant

Pavarotti . . . og Britney spears??

Sig mig Lars du er da i 40’erne ligesom jeg, er du ikke.

Nå, ja – det passer nu meget godt alligevel . . . Pavarotti og for de 70 årige og Spears for dem på 15, så en gennemnitsberegning rammer så aldersmæssigt omkring 42-43 år.

Jo, . . .det passer så fint nok! LOL

Hilsen

“Din forhåbentlig stadig gode ven”

thomas
                        • Giant

Rigo, hvad er det for en radio station?

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Thomas wrote: Rigo, hvad er det for en radio station?

Ved det faktisk ikke, men jeg har tit hørt på den over i obs. Men skal tjek næste gang hvilken mhz

baekmand
                          Deltager
                            • Planet

Hmmm.

Jeg hører gerne lydbøger, eller skulle jeg sige lyd mp3’er 🙂

De bedste er (selvføldig) Hitchhikers guide to the galaxy, Harry Potter, Hobitten, War of the worlds og rosenkjær fordragene med Anja og dem af Peter Lund Madsens.

nightsky
                            Deltager
                              • Neutron star

Hehe Jens

Bare fordi man ikke er purung mere, kan man jo godt lytte til god musik. Britney, Pavarotti, Madonna, Alphabeat, U2, Christina A er ligegyldigt, bare det er godt. Pop er rigtig godt.

Næste gang jeg er live skal i få Madonna LiveHug

mkh
                                • Asteroid

Jeg synes,at musik til observation,lyder som en rigtig god ide,som jeg selv har ovevejet.Efter min mening,skal det være noget musik,der går ind og forener sig med observationen,så de tilsammen hæver totaloplevelsen.Anja Andersen`s Rosenkjærforedrag

kræver så meget opmærksomhed,at foredrag/observation bliver forstyrret,og det er jo synd for begge dele,synes jeg.Et stykke musik jeg godt kunne forestille mig,at bruge,er Gustav Holst`s ” The Planets” Jeg vedlægger et link med opus 32 Jupiter.Orkestret er ukendt for mig,men dirigenter hedder Taijiro Limori,god fornøjelse.http://www.youtube.com/watch?v=L6NopU9K_8M

Mvh

MKHHug

andreas.v
                                Deltager
                                  • Main Sequence

David Bowie har da lavet et par sange om Universet.

Life on Mars og Space Oditty er personeligt to af mine helt store favoriter at lytter til når man er ude.

Mvh Andreas
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
                                • Emnet 'Musik til Observationer.' er lukket for nye svar.