Motorfokus og Andet Udstyr

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Motorfokus og Andet Udstyr

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 134 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

patrickbc
      • Asteroid

Hej alle lige et par spørgsmål

1. jeg har jo lige købt mit nye LX90 Emc 8″ og i fremtiden vil jeg måske gerne have en motorfokus hvad kan i anbefalde som passer til emc har kigget på denne:

men jeg ved ikk om den passer til emc fordi jeg syntes ikke den sidder der hvor mit fokus er men motorfukussen skal helst være billingere end 2500kr. og af god kvalitet jeg fortrækker meade

2. hvad andet udstyr mener i jeg skal begynde at overveje at købe jeg at følgene

en 8x50mm søge kikkert

1,25″ diagonal

strømforsyning

brugsanvisning

2x barlow

8-24mm zoom okular

26mm okular

40mm okular

2 slags lys fourenings filtere

lpi kamere

et Meade 505 kabelsæt

en 0,63X focal reducer

et kompass/vaterpas

en rødpunktsøger

og det var det

hvad anbefalde i jeg mangler

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Motorfokus, kommer an på om du vil køre mauelt eller auto, manuelt er der jo Meades egen, som via diverse opsætninger i eks Maxim kan kører merer eller mindre auto.
        Ellers er der jo Robofokus og Selektek, de er begge helt selvkørende via Eks FokusMax(Gratis)

Søger, overvej måske en Rødpunkt, er fin til aligning, men ikke til polar aligning, der er en 8*50 bedre.
        Du kan selvfølgelig have dem begge, jeg bruger udelukkende min Rødpunkt nu, MEN ved aligning på svagere stjerner er en Rødpunkt ikke optimal, der vinder 8*50
        Kan du leve med et par standart okularer har jeg 3 til salg, de er ikke ringe men selvfølgelig kan de ikke følge nogle til 5000- stykket, svovt nok er det lige 26/40mm jeg har.
        40mm er super til videfield.
        Kompass er ok, så er du så tæt på polaen at du kan finjusterer dig ud af reaten uden at skulle flytte hele monteringen, waterpass er fin også, helere i water end ikke, det tager kun 1-2 minut og kan betyde noget.

patrickbc
          • Asteroid

kan de købes i en dansk nethandel for det er det jeg er ude efter og det skal være autopatrickbc2009-05-17 16:39:06

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Robofokus kun via nettet, Selectek kan købes online, http://www.astroqcam.dk/

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Motorfokus og Andet Udstyr' er lukket for nye svar.