Motor til skydetag

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Motor til skydetag

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 6 måneder siden af apollo. This post has been viewed 232 times72. This post has been viewed 232 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hej!

Jeg kan ikke rigtig finde en motor til at motorisere mit skydetag. Taget kører ret let, f.eks. kan det let køres hvis jeg holder min akku boremaskine op mod en bjælke på undersiden af taget og trykker på knappen (det går dog alt for stærkt!). Dvs. det er ikke nødvendigt med en 220V motor eller lignende som kan slå mig ihjel når jeg fumler med at sidde den til, men en 12-24V motor med gear, f.eks. som der sidder i min akku boremaskine (18 V).

Er der nogle som ved hvor man kan finde en passende elmotor med gear som kan klare jobbet uden at banken ringer efterfølgende? Evt. ved at købe en billig standardting og hive motoren ud (f.eks. en akku boremaskine, men de er jo heller ikke gratis :))…

Mvh
      Søren

jakob1234
      Deltager
        • Nova

Hvad med en viskermotor fra en bil?

Eller en motor fra en bils rudehejs – den burde kunne holde til det 🙂

Den kan du finde hos huggeren billigt, og blot montere et 12v batteri – og så vende strømmen afhængig af “kørselsretning”

apollo.72
        Deltager
          • Giant

Hej Madsen. Jeg har nogle motore liggende fra elevations senge. De kører fra 12-24V og er meget lavgearet. Så hvis du skulle komme forbi Nyborg eller befinder dig på Slælland kan du få et par stykker.

Mvh Martin

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Motor til skydetag' er lukket for nye svar.