Hej Astro-Forum 😊
Jeg er totalt nybegynder i dette her, så bær over med mig, hvis jeg ikke lige rammer hovedet på sømmet hvad angår fagtermerne 😉
Jeg er amatørfotograf, der har taget billeder af Mælkevejen med mit spejlreflekskamera og et vidvinkelobjektiv,og har nu fået øjnene op for astrofotografering. Jeg tror egentlig, det var en tutorial om at tage billeder af Andromeda uden en tracker, der fik mig totalt op at køre 🙂
Nu har jeg så bestilt en iOptron SkyTracker og venter nu på, at butikken får den hjem. MEN så fik jeg den tanke, at jeg måske kunne købe sådan et mount med go-to, så det er lettere at finde de interessante objekter. Men stadig til mit DSLR-udstyr. Men kan dette overhovedet lade sig gøre teknisk set?
Jeg er meget interesseret i galakser og tåger og har 70-200 f2.8 og en 400mm f5.6, hvilket er 640mm, når jeg omregner sensorstørrelsen. Men hvad ville et teleskop koste, hvis jeg skulle have samme muligheder som mit nuværende udstyr giver mig?
Jeg håber, at mine to spørgsmål giver bare lidt mening, og at det er til at svare på 😊
Hilsen Thomas