Modificering af 350D

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Modificering af 350D

• Dette emne har 5 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af jesper. This post has been viewed 542 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hej!

Jeg er ved at være lidt træt af den manglende røde respons i mit DSLR, begge billeder ca 1.5 timer uden det store resultat:

Desværre rækker økonomien ikke til en “forhandlermodificering”, så jeg ville lige høre hvor svært folk syntes det er at gøre selv? Og hvad skal man bruge af værktøj? SKAL der loddes eller kan dette undgås?

Mvh
      Søren

PS Nogle som ved hvordan man let viser picasa-mini billeder i dette forum, så linket til det rigtige billede kommer med? Dette er “linket” fra picasa-siden:

madsen2008-09-28 10:29:47

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Hej Søren,

Svært eller let, det kommer an på hvor fingenem man er. Jeg synes det er ret svært.

Det er vist et 350D du har, ikke? Så slipper du ikke for at lodde, men det er kun en dækplade der skal loddes af og på, ikke elektronik.

Jesper

Anonym
          • Nova

Æv, det var ikke det svar jeg havde håbet på… Cry

Hvad syntes du var den sværeste del?

Søren

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Du kan ikke helt regne med mig, for jeg har 10 tommelfingre. Det sværeste var ikke lodningen, men et lillebitte stik som det lykkedes mig at knække. Jeg har dog aldrig fundet nogen manglende funktion på kameraet, efterfølgende.

Jesper

Anonym
              • Nova

Ok, jeg har om muligt 12 tommelfingre så du er sikkert en udemærket pegepind Wink

Hvilket stik fik du ødelagt?

Søren

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Det var det mindste af de små lakridsbånd. Jeg brugte en anden vejledning end Lifepixels, som gjorde det sværere at få fat på det lille, sarte bånd.

Det er i øvrigt imponerende så meget du trods alt har fået med på billederne.

Jesper

Jesper2008-09-28 12:15:05

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Modificering af 350D' er lukket for nye svar.