Moderering af forum

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Moderering af forum

• Dette emne har 68 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 7 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 1813 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 69 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

johannes wrote: Allright Henrik.

Jeg har nu tænkt rigtig langt over mit svar til dig. Jeg kan ikke fordrage personer fra min egen forening, som falder mig i ryggen og svaret herpå er sendt til din private postkasse. Det vil vi ikke belemre andre med!

Hilsen

Johannes: din opfattelse af langtid (minde end 60min) siger jo en del.

Jeg takker for dit svar som jeg så vil læse nu.henrik.schneider2014-05-13 22:45:31

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Johannes

Jeg synes ikke, at du har skrevet noget forkert, jeg vil stadig fastholde, at dine indlæg i forbindelse med salgsannoncen på Meade Lightbridge er seriøse.

Hvad ville du have skrevet anderledes?

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

michaelr
        Deltager
          • Super Giant

Hej Torben

Jeg synes også det er en meget tynd og skuffende begrundelse du giver for at afvise nogen form for regler og for et grundlag for dig som moderator at gribe ind på. Det er få steder i samfundet, hvor vi ikke har fælles regler for god opførsel og der er andre kedelige eksempler end ved salgsannoncer.

Der er også et tab forbundet med ikke at have regler, f.eks. at nogle forlader Forum, at nogle ikke kommer ind på Forum og at dem, der bliver, ikke er trygge ved at sætte ting til salg, eller komme med indlæg, fordi de pludselig kan blive vidne til ret så intense udvekslinger. Desuden er det også kedeligt for os andre, at være vidne til.

Jeg undrer mig også lidt over, at der er en del, der efterlyser indgriben og du opretter en tråd om moderering og der kommer forskellige forslag, men du konkluderer, at der ikke er behov for regler. Det er temmelig overraskende.

Ærgerligt, for det havde været nemt at stykke noget sammen som kunne bruges og som gav os alle en pligt til eftertanke inden vi tager ladegreb og farer i blækhuset. En ting jeg slet ikke forstår er, at der ikke er interesse for en klar skelnen mellem indlæg som er rettet mod enkeltpersoner og hvad der er af fælles interesse. Et skænderi mellem to personer hører ikke hjemme på Forum.

Og selvjustits mener jeg ikke man kan sige, at der hersker. Den oprindelige tråd kørte af sporet og det gjorde denne tråd også, så snart den var oprettet. Den kom på sporet igen, med en fin debat om regler. Men uden noget resultat, sørgeligt.

Anonym
            • Super Nova

Hej Torben.

Jeg ved det ikke rigtig – og jeg er heller ikke sikker på, at det havde hjulpet noget, så længe det er mit navn der står bag. Man kunne måske have spurgt sælgeren, om han ville modtage bud kun på selve kikkerten. Havde han så sagt nej til buddet og begrundet hvorfor, ville det måske derefter være mere i orden at komme med begrundelsen for et bud.

I den forbindelse skal jeg for god ordens skyld nævne, at jeg fra starten af, har tilbudt ham 70% af dagens nypris. Dette synes jeg sammenlignet med gængse afgivne bud, var et fair tilbud. Men jeg må tilstå, at jeg ikke længere tør købe den – ikke fordi, at det ikke er en fin kikkert, men fordi jeg er 100% sikker på at gadens parlament bagefter vil beskylde mig for at have snydt manden!

Men jeg kan godt se du er under pres Torben, og jeg er oprigtigt ked af at det er mig som formentlig har foranlediget det!

Mvh.

michaelr
            Deltager
              • Super Giant

Hej Torben

Beklager at komme igen, men du havde endnu et indlæg.

Jeg er desværre helt uenig med dig og synes at det er alvorligt, at du ikke kan se pointen omkring salgsannoncer, som rigtig mange har fremført.

Johannes indlæg er i orden mht tonen og intentionen ift sælger, men pointen er at der lægges en skabelon ned over salget, som er meget generel og som meget vel kan være forkert, hvis sælger har stor tålmodighed eller en køber ville købe nyt tilsvarende som her fås en del billigere og stadig er næsten nyt.

Jeg har vist denne og den oprindelige tråd til bekendte, som synes indblandingen i salget er upassende og det også min holdning. Vi bør ikke være prisdommere på Forum eller fremkomme med diverse uvedkommende og irrelevante betragtninger.

Kenneth havde et udmærket eksempel og forslag til hvordan det håndteres på andre fora, at lade annoncen stå som den er og hvis der er behov for dialog kan den tages i en ny tråd, eller som flere har foreslået, tages bilateralt på mail.

Torben, jeg har svært ved at forstå din konklusion om at der ikke er behov for regler og vil opfordre dig til at genoverveje. De behøver ikke at være omfattende, men jeg tror vi er mange som gerne så, at der sættes nogle grænser

Henrik Persson
              Deltager
                • Planet

Hej Torben,

Du har min fulde opbakning til den linie, du har valgt.

Selvfølgelig er det i orden at kommentere på en annonce, hvis man gør det på en sober måde og kan kan stå inde for de oplysninger, man giver.

mvh
                Henrik

gert
                Deltager
                  • Giant

Hej Johannes,

Hvorfor er det at falde dig i ryggen at have en anden holdning?

Hvorfor er det gadens parlament, at være uenig med dig?

Hvorfor har du pillet den salgsannonce væk, som du havde under billeder for nyligt, hvor du forklarede, hvorfor du ikke ville under køb og salg med den?

Hvorfor skulle nogen få mindreværdskomplekser, fordi du er sønderjyde?

Mvh. Gert

gert
                  Deltager
                    • Giant

Hej Johannes, lige en tilføjelse. Uanset stil så synes jeg faktisk, at du gennem årene har leveret mange gode indlæg, som man lære noget af. Men din tone i disse indlæg i denne og et par andre debatter har været uheldige i udformningen, synes jeg. For lidt over et år siden eller noget i den stil var der også en, der leverede gode indlæg, der gik planken ud i en i virkeligheden ligegyldig debat om nogle formuleringer. Det blev ubehageligt skingert, og jeg har ikke set hans navn på forum siden. Blot som eksempel på at man måske skal slå koldt vand i blodet engang imellem, hvis man gerne vil bevare et godt forum, og det er et fælles ansvar, der bør overskygge ens egen person lidt mere. Mvh. Gert

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Uden iøvrigt at blande mig i debatten, det er ørkesløst, så vil jeg også give Torben skuldreklap for den diplomatiske måde han administrerer forum.

/Rudi B. Rasmussen

Anonym
                        • Super Nova

Jeg syns Torben har håndtert dette veldig bra, for dette er en ikke sak, jeg kan ikke se at han som skal selge utstyr har kommet med noen klager!

Jeg har ikke vert medlem av dette forum så veldig lenge men har lest “alt” her og har sett at Johannes er den som skal “tas”

Så hadde jeg vert moderator på dette forum ville jeg tenkt på en helt annen måte en det som foreslåes her

Anonym
                          • Super Nova

Hej Gert.

Jeg er enig med dig set i et vist lys, men jeg har lige et spørgsmål. Jeg kan ikke selv lige se eller huske, hvad jeg måtte har slettet – hvis det er Parks kikkerten du tænker på, så er den solgt, og det står der også under billedet!

Mvh.

brandmandsam
                          Deltager
                            • Main Sequence

Nu vil prøve komme på banen.

Synes at moderator har gjort det rigtig godt. Kan ikke se at Johannes indlæg skulle være ødelæggende for et salg. Langt fra.

Der blev tilkendegivet en mening som ikke i MINE øjne ikke var nedsættende, og måske den heller ikke var for sælger.

Det der faktisk ødelægger den tråd i mine øjne er at der pludselig kommer et indlæg hvor man beder moderator skride ind. Der knækker filmen. Puha hvorfor skal nogen altid lege Bent Betjent.

Hvis jeg, som jeg har gjort i en tidligere tråd nævnt at Astro A/S var alt for dyre deres produkter…. Tjaaa det har vist ikke ødelagt deres salg, de lever da endnu 🙂 Måske de ovenikøbet kunne finde på at lave et tilbud på den pågældende vare. For hvem ved, måske de ikke var klar over at den vare kunne købes billiger andet steds.

Fair nok at vi ikke alle samme meninger og holdninger, men man behøves ikke at lege Bent Betjent fordi man ikke har samme mening som en anden.

Jeg synes faktisk at indlægget fra Johannes var oplysende især hvis man se det fra en nybegynders side.

Anonym
                              • Super Nova

Meget godt sagt Brandmandsam Egil.G2014-05-14 10:54:17

gert
                              Deltager
                                • Giant

Hej Johannes, det jeg mente var, at du dengang i parks-tråden fortalte, at du ikke ville sætte en salgsannonce på og så hvorfor du ikke ville gøre det. Men alt det er forsvundet i mellemtiden…blot det/mvh. gert

Finn
                                Deltager
                                  • Neutron star

Hej sidewind

Jeg ser du savner et svar fra mig og det vil jeg gerne give dig, jeg undskylder meget at jeg først har set dit indlæg nu.

Ja det er dit indlæg og selvfølgelig skal du også havde min mening nu du spørger efter den.

Jeg syntes det er en ret så nedladende og utilgivelig måde at skrive og formulere sig på over for et andet medlem her på Forummet også af den simple grund at det udspringer sig i en enkelt forkert formodning. Men uanset hvad det udspringer sig af og i, mener jeg ikke man på nogen måde kan forsvare at skrive i så upassende vendinger som du her har gjort uanset hvad for et Forum det end måtte være på.

Ja, jeg har taget den frem, for som du selv skriver, til skræk og advarsel for hvad der kan komme ud af en enkelt forkert formodning ene og alene af den grund at det ville være på sin plads at tænke lidt før at der skrives. Og da det er et emne om ” Moderering af forummet” samt et tillæg til Michael Rask udmærkede regelsæt til Admin, syntes jeg også det er på sin plads at tage den frem her og den er på ingen måde ødelæggende for tonen her på Forummet. Men fair nok hvis du eller andre syntes noget andet.

Jeg mener at dit svar til Leif er ganske meget under bæltestedet og utilgiveligt, gad vist hvad Leif har tængt da han læste det, det må jo havde føltes som at få en knytnæve i ansigtet.

“” Plonk du er i mit kill filter

Jeg formoder du har en intelligens på størrelse med en fladfisk, når du kan formode at jeg er forhandler.

Jeg formodede at du ikke lige havde check på at finde Qcam.

Jeg formoder at du er en jyde med et mindreværds kompleks overfor Københavnere. “

Om man bliver revet med af hvad man læser i et kort øjeblik, det ved jeg ikke, men du kan nu kun svare for dig selv og ikke på alles vegne, men aligevel, det giver ingen mening og ret til at skrive i en sådan ubehagelig tone, jeg gad godt vide hvad din dybere mening var med dine udtagelser da du skrev det, men det kan man så kun gisne om, jeg forstår simpelt hen ikke hvordan man kan få sig selv til at skrive sådan i et offentlig regi.

Jeg syntes Leif er et meget stort mandfolk ved at godtage din undskyldning, og svare dig på en sober måde, hvad ville det ikke kunne havde udvilket sig til hvis han ikke havde været så stor i sindet at modtage undskyldningen, den kedlige udvikling af hans tråd var jo begyndt.

Hvad mig angår så kan jeg på ingen måde give dig en undskyldning da jeg syntes det er en ret ubehagelig og utilgivelig tone du har anvendt og sikkert også din dybere mening da du skrev det til Leif, for hvorfor ellers skrive det du gør og jeg mener at det ikke kun er Leif der skal havde din undskyldning, men det burde alle på Forummet.

Om det er ødelæggende for tonen på Forummet med min påstand om ubehagelig og krænkende formuleringer og fremhævning af dit indlæg i denne tråd lader jeg dig og andre om at vudere.

Jeg er forberedt på at modtage nogle drøje hug, men dem tager jeg meget gerne imod, både fra dig, andre og Admin.

http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=12128 tråden i hele sin længde til dem som ikke lige ved hvad der refereres til og som ikke har læst tråden.

Og så må i hermed havde mig undskyldt i meget meget lang tid, sikkert til glæde for nogle.

mvh Finn

Finn2014-05-14 18:07:49

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 69 i alt)
                                • Emnet 'Moderering af forum' er lukket for nye svar.