Hej Jesper, Kim och alla ni andra Astro-Forum medlemmar !
Jag har varit medlem i Lyras forum under några år och dagligen loggat in för att följa debatterna.
Trevliga och intressanta diskussioner, ofta med ett “smil om mund” (heter det så ?) alltså helt enkelt en härlig stämning på ett forum med mycket kunskap hos medlemmarna.
Har svårt att tänka mig att jag får något att göra förrutom att delta i debatten
Förrutom den stora teoretiska kunskapen på detta forum måste jag säga att dansk astrofotografering har gjort ett jättesteg framåt de senaste 2 åren. Nu jämför jag inte med Sverige utan med de många duktiga amerikanska astrofotograferna och det säger inte lite
En kort presentation av mig själv för de som är intresserade :
Är 56 år ung, född i Finland och flyttade till Sverige vid 7 års ålder.
Bor nu i Lerbäckshult som ligger 6 km nordost om Ängelholm i Skåne. På Hallandsåsen i närheten av Västersjön. Här är mörkt som ……..
Har varit intresserad av astronomi i 40 år och fick min första vita 60 mm refraktor 1965.
Har också studerat fysik och astronomi på Lunds Universitet men inte gjort färdig min examen.
Arbetade många år som fotograf och därför blev det naturligt för mig att börja med astrofoto.
Under 15 år var jag friidrottstränare och nu arbetar jag på kansliet för IFK Helsingborg Friidrott där bland annat Johan Wissman finns.
Nu vet ni på ett ungefär vad jag är för en person.
Med venlig hilsen
Timo Nordberg