Jeg har længe haft lyst til denne modifikation, og da vi skulle en tur til det nordfynske idag, og dermed svigerfars værksted, så tog jeg lige ra hovedet med.
Det var heldigvis let nok at pille skiltene på siderne af uden af ødelægge dem. Jeg brugte en lille fin skruetrækket der lige kunne komme ned i kanterne.

Bemærk den gamle (hjemmelavede) latitude bolt i messing, den er godt bøjet.

Efter lidt opmålinger og regneri var det tid til at bore et par 5mm huller. Jeg pillede ra motoren og styrringen af først for at undgå at få spåner derind. Og lagde en klud oven på for at fange det værste.

Klodsen efter en ordentlig omgang med grov fil og en lidt finere til sidst.

Det sværeste var at lave hullerne i klodsen lige så skæve som dem jeg fik lavet i monteringen
Således endte det med at se ud, de to 5mm skruer skulle forsænkes og hjørnerne afrundes for at få plads.

Og når jeg nu var igang, så blev en 8mm gevindstand og et par bakalit greb forvandlet til to nye latitude justerings skruer, nederst til venstre her:

Det er en meget let modifikation og tog ikke mere end et par timer alt i alt.
Jeg mangler dog lige at fylde noget epoxy cement mellem den gamle tap og den nye justerings klods.
Noget bestemt der kan anbefales til dette?
Edit: kan dette mon bruges?
http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/karosserireparation/kemisk-metal-50-gr./n1227180036/pn1227204749/rudibr2015-02-01 19:23:29